26.5.2015← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto uudistaa merkittävästi myyntiään ja markkinointiaan

Hiihtoliiton kaupalliset toiminnat keskitetään Nordic Ski Finland Oy:lle. Jari Töykkä aloittaa Hiihtoliiton kaupallisena johtajana elokuussa.

Suomen Hiihtoliitto vahvistaa merkittävästi kaupallisia toimintojaan. Kaupallinen toiminta hoidetaan jatkossa pääosin oman osakeyhtiön Nordic Ski Finlandin kautta. Samalla SHL on nimittänyt Jari Töykän kaupalliseksi johtajaksi vastuualueenaan Hiihtoliiton myynti ja markkinointi. Hän siirtyy tehtävään elokuun aikana Infront Finland Oy:sta, missä hän on ollut vuodesta 2013 projektijohtajana. Tätä ennen Töykkä toimi vuosina 2005-2013 Suomen Urheiluliiton markkinointiyhtiö Track and Field Finland Oy:n markkinointijohtajana. Hän on toiminut myös Yleisurheilun EM-kisojen 2012 myynti- ja markkinointijohtajana.

Jari Töykkä raportoi Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmalalle, joka toimii oman toimensa ohella jatkossa myös Nordic Ski Finland Oy:n toimitusjohtajana.

”Pohjoismaisilla lajeilla on paras kaupallinen etsikkoaika 15 vuoteen. Tehdyillä ratkaisuilla, Nordic Ski Finlandin vahvistamisella ja alan huippuammattilaisen Jari Töykän rekrytoimisella, rakennetaan pohjaa tulevaisuuden menestymiselle. Lisää taloudellisia resursseja tarvitaan sekä huippu-urheiluun että ruohonjuuritasolle. Lähdemme siitä tavoitteesta, että olemme kaupallisesti houkuttelevin urheilukohde Suomessa muutaman vuoden sisällä ja samalla olemme edelläkävijä suomalaisessa urheilumarkkinoinnissa. Tämä kaikki johtaa taloudellisen arvon nousuun ja sitä kautta välittömästi parempaan urheilumenestykseen”, toteaa Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

”Lähden erittäin motivoituneena rakentamaan Hiihtoliiton kaupallisesta yksiköstä menestystarinaa. Haluamme olla sekä nykyisille että tuleville kumppaneillemme osaava, innostava ja yhteen hiileen puhaltava joukkue”, sanoo Jari Töykkä.