25.11.2016← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto ja Hapella Oy aloittavat uudenlaisen yhteistyön – WellO2 -hyvinvointilaite Suomen maastohiihdon ja yhdistetyn maajoukkueiden käyttöön

Suomen Hiihtoliitto ja marraskuussa myyntiin tullutta WellO2-hyvinvointilaitetta markkinoiva kuopiolainen Hapella Oy ovat allekirjoittaneet kaksivuotisen yhteistyösopimuksen.

Yhteistyön tavoitteena on edistää maajoukkueurheilijoiden hengitysteiden terveyttä ja tätä kautta edesauttaa urheilijoiden valmentautumista niin harjoitus- kuin kilpailukaudella. Suomen Hiihtoliitto puolestaan tukee Hapellaa WellO2-tuotteen lanseerauksessa ja tunnettuuden luomisessa.

WellO2-laitteen prototyyppi esiteltiin maastohiihdon ja yhdistetyn maajoukkueryhmille ensimmäisen kerran kesäkuun lopussa Vuokatissa. Laitteet ovat olleet testikäytössä muutamilla maastohiihdon ja yhdistetyn maajoukkueurheilijoilla kesän ja syksyn ajan. Urheilijoiden kokemukset ovat olleet positiivisia.

”Urheilijoiden kannalta laitteen merkittävimmät hyödyt liittyvät harjoitus- ja kilpailukaudella keuhkojen kosteutukseen, kun urheillaan korkealla, missä ilmankosteus on keskimääräistä alhaisempi. Myös kylmyyden ja ilman epäpuhtauksien aiheuttaman keuhkojen ärsytyksen ja flunssan oireiden lievittämisessä laitteesta on ollut hyötyä. Toki vastapainepuhaltaminen vahvistaa myös hengityslihaksia”, kuvailee maastohiihtomaajoukkueen päävalmentaja Reijo Jylhä.

Hapella Oy tavoittelee yhteistyön kautta tunnettuutta tuoreelle laitteelleen. Laitteen hyödyt ovat eri kohderyhmissä joko ennaltaehkäiseviä tai hoitavia.

”Hapella Oy hakee näkyvyyttä uudelle tuotteelleen eri kohderyhmissä ja sen vuoksi tämä sopimus nähdään hyvin merkittävänä ladunavaajana.  Erityisesti aktiiviurheilijoille tuotteesta on hyötyä nimenomaan hengityselimistön vahvistajana ja kunnon ylläpitäjänä”, toteaa Hapellan toimitusjohtaja Ilpo Kuronen.

Tavoitteena on laajentua tulevaisuudessa myös Suomen rajojen ulkopuolelle.

”Jatkossa tulemme mahdollisesti laajentamaan yhteistyötämme myös kansainvälisen näkyvyyden tukemiseen sekä laitteella tehtävään tutkimukseen”, Kuronen jatkaa.

Mikä on WellO2?
WellO2 on joka kodin hyvinvointilaite, joka avaa ja kosteuttaa hengitysteitä sekä vahvistaa hengityslihaksia. Laitteen ainutlaatuinen teknologia on kansainvälisesti patentoitu ja se perustuu säädettävän hengitysvastuksen sekä lämpimän vesihöyryn vaikutukseen. Laitteen käytöstä on todettu olevan hyötyä hengitysvaikeuksista tai pinnallisesta hengityksestä kärsiville, kuorsaajille, ikääntyneille, urheilijoille tai ammatikseen ääntään käyttäville henkilöille. WellO2 tarjoaa luonnollisen tavan helpottaa ja tehostaa hengitystä. Laitteen säädettävissä oleva vastusteinen ulos- ja sisäänhengitys vahvistaa hengityslihaksia, avaa hengitysteitä ja edesauttaa laitteen tuottaman höyryn pääsyä syvemmälle keuhkoihin. Lämmin höyry kosteuttaa limakalvoja, auttaa irrottamaan limaa sekä vähentää tukkoisuutta. www.wello2.com