28.11.2015← Takaisin

Rukan peruttujen mäki- ja yhdistetyn kilpailujen järjestämisestä Lahdessa ja Kuopiossa neuvotellaan

Ruka Nordicissa haastavien sääolojen vuoksi peruttujen erikoismäen maailmancupin kilpailujen järjestämisoikeudet säilyvät Suomessa. Myös yhdistetyn kilpailuja kalenteroidaan uudelleen.

Sekä erikoismäen kahden kilpailun että yhdistetyn vähintään yhden kilpailun uudelleen aikataulutusta suunnitellaan yhdessä Lahden ja Kuopion järjestäjäorganisaatioiden, Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS), Infront Sports & Median ja Suomen Hiihtoliiton kanssa yhteistyössä.

”Rukalla ei hypätä sunnuntaina erikoismäen kilpailua. Kilpailujen aikatauluttamisen suunnittelu Salpausselän MM-esikisojen ja Puijon kisojen yhteyteen on aloitettu ja saanemme siitä päätöksiä lähiviikkojen aikana”, sanoo Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Maailmancupien tuotto ei tule totetumaan täysimääräisenä Hiihtoliitolle. Lopullinen toteuma selviää Lahden ja Kuopion maailmancupien jälkeen.

”Mikäli saamme mäkikilpailut toteutettua Lahden ja Kuopion tapahtumien yhteydessä, taloudelliset menetykset ovat noin 200 000 - 300 000 euroa. Tällöin taloudellinen vaikutus on Hiihtoliitolle kohtuullinen”, toteaa Kulmala.

Mäki- ja yhdistetyn kilpailujen aikatauluista keskustellaan Lillehammerin maailmancupin yhteydessä.

Päivitetty 4.12.2015: Lisätty maininta yhdistetyn kilpailujen uudelleen aikataulutus.