20.5.2017← Takaisin

Parhaat seurat palkittiin Tampereella Seuraneuvottelupäivillä

Hiihtoliitto jakoi perjantaina 19.5. Tampereella huomionosoituksia seuraluokittelujen parhaille seuroille sekä ison määrän kiertopalkintoja kauden 2016/17 menestyksestä.

Maastohiihdossa seuraluokittelun paras seura oli Oulun Hiihtoseura yhteispistein 711,2. Toinen oli Espoon Hiihtoseura pistellä 606,7 ja kolmas Lahden Hiihtoseura 599,1 pisteellä. Seuraluokittelussa huomioidaan nuorisotoiminta 50%:n, huippu-urheilu 25%:n ja harrasteliikunta 25%:n painotuksilla.

Mäkihypyssä seuraluokittelun parhaaksi ylsi Lahden Hiihtoseura yhteispistein 505,10. Toinen oli Puijon Hiihtoseura 450,69 pisteellä ja kolmas Jyväskylän Hiihtoseura 375,17 pisteellä.

Seuraluokittelun tulokset (kaikki lajit) eri vuosilta kokonaisuudessaan.

Maastohiihdon valioluokan parhaiden seurojen palkitsemisen lisäksi Hiihtoliitto jakoi huomionosoitukset myös toimintaansa eniten parantaneille seuroille I- ja II-luokassa. Voittajia olivat Ski Jyväskylä (I-luokka) ja Kuoreveden Kärki (II-luokka).

Maastohiihdon paras nuorisoseura luokittelun perusteella oli menneellä kaudella Espoon Hiihtoseura. Oulun Hiihtoseura kahmi parhaan harraste- ja kilpa- ja huippu-urheiluseuran ykkössijat.

Kaikki seuraluokittelun palkitut seurat

Kiertopalkintojen rohmuja olivat Hämeen piiri sekä Lahden Hiihtoseura

Pohjola-maljan sai tänä vuonna Oulun Hiihtoseura, joka oli seuraluokittelun paras seura. Piirien kesken voittoon hiihti Hämeen Hiihto ennen FSS:n ja Etelä-Suomen hiihtopiirejä. Myös maastohiihdon SM-kisamenestyksellä sekä Hopeasompa-viestien menestyksellä mitattuna Hämeen Hiihto oli paras piiri vastaanottaen sekä UMK-maljan sekä Hopeasompa-kiertopalkinnon.

Mäkihypyn ja yhdistetyn kiertopalkinnoista Jokkeri-pokaali matkasi Lahden Hiihtoseuralle parhaan mäkihypyn SM-kisamenestyksen johdosta. Rataskello-palkinto palasi myös Lahteen parhaan mäki-yhdistetyn Hopeasompa-kisojen seuralle. Paras yhdistetyn SM-menestyjä oli tänä vuonna Jyväskylän Hiihtoseura.

Seurapäivien ohella on jaettu kiertopalkintoja myös kauden aikana. Kaikki kiertopalkintojen saajat löytyvät täältä.