3.1.2015← Takaisin

Olympiavoittaja Jouko Törmänen menehtyi

Hiihtoliiton saamien tietojen mukaan Lake Placidin suurmäen olympiakultaa voittanut Jouko Törmänen on menehtynyt lauantain vastaisena yönä Lapin Keskussairaalassa Rovaniemellä. Urheilu-uransa jälkeen Törmänen oli aktiivinen urheiluvaikuttaja. Kuollessaan Törmänen oli 60-vuotias.

Urheilu-uraltaan Jouko Törmänen muistetaan parhaiden 1980 Lake Placidin suurmäen olympiakullasta.  ”Jouko Törmänen oli suuri suomalainen mäkisankari. Koko talviurheiluperhe suree hänen poismenoaan. Legendaarinen olympiavoittaja loi myöhemmin myös merkittävän uran Kansainvälisen Hiihtoliiton luottamustehtävissä. Hän suuresti edesauttoi mäkihypyn kehittämistä. Suomen Hiihtoliitto haluaa esittää Jouko Törmäsen omaisille syvimmän surunvalittelunsa”, puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori kommentoi suru-uutista.

Urheilu-uransa jälkeen Jouko ”Jokkeri” Törmänen on toiminut muun muassa Suomen Hiihtoliiton varapuheenjohtajana, sekä Suomen Hiihtoliiton mäkihypyn ja yhdistetyn valiokunnan puheenjohtajana. Viime ajan merkittävin luottamustehtävä Törmäsellä oli Kansainvälisen Hiihtoliiton mäkihyppykomitean puheenjohtajana.