14.6.2018← Takaisin

Modeo on Suomen mäkihyppymaajoukkueen uusi pääsponsori

Suomen mäkihyppymaajoukkue on saanut kaksi kovaa tukijaa: Modeon, suomalaisen toimitilaratkaisuihin erikoistuneen yrityksen taloudelliseksi tukijalakseen sekä Mika Kojonkosken, mäkihypyn ja huippu-urheilun asiantuntijan, joka luo uskoa tulevaisuuteen kehittämällä laji- ja valmennusosaamista laaja-alaisesti.

Modeo ja Suomen Hiihtoliitto ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, joka on muotoa 2+2 vuotta. Yhteistyösopimuksella Modeosta tulee Suomen mäkihyppymaajoukkueen pääsponsori ja yritys näkyy sopimuskauden ajan niin joukkueen kypärissä, muissa päähineissä kuin asusteissakin.

Yhteistyösopimus on mäkijoukkueelle erittäin merkittävä. Modeon toimitusjohtaja Kimmo Kaarlejärvi näkee mäkihypyn erityisenä suomalaisena menestyslajina, jonka uutta menestystarinaa hän haluaa yrityksensä tuella olla rakentamassa.

"Mäkihyppy on ollut ja on edelleen suomalaisille tärkeä laji ja sen upea historia on vertaansa vailla suomalaisessa urheilussa. Suru hiipi puseroon, kun mäkihypyn resurssit ovat menestyksen hiipuessa vähentyneet, eivätkä urheilijat ole voineet harjoitella ammattimaisesti. Suomalaiset ovat kuitenkin menestyshullua kansaa, mutta heikoin resurssein ei ole mahdollista menestyä. Siksi halusin perustamani yrityksen Modeon kanssa tehdä jotain konkreettista asian hyväksi. Modeo on 100% suomalainen yritys ja haluamme olla mukana tukemassa suomalaisten rakastamaa urheilulajia joka on tuonut iloa vuosikymmenien ajan kaikkien suomalaisten koteihin", kertoo Kaarlejärvi.

Kumppanuus syntyi toimitusjohtaja Kaarlejärven aloitteesta. Hän peräänkuuluttaakin aktiivisia ja rohkeita sponsorointitekoja suomalaisilta yrityksiltä.

"Sain yhteyden Hiihtoliittoon Olympiakomitean avustuksella. Nyt voin ylpeänä todeta, että Modeo on innoissaan lähdössä suomalaisen mäkihypyn pääsponsoriksi tuleville vuosille. Samalla haluan haastaa koko suomalaisen yritysmaailman toimimaan aktiivisemmin urheilusponsoroinnissa. Me kaikki haluamme, että suomalaiset huippu-urheilijat menestyvät. Yritysten osalta tämä tarkoittaa yksinkertaisesti enemmän taloudellisia panostuksia urheiluun. Pistäkää itsenne peliin", jatkaa Kaarlejärvi.

Suomen Hiihtoliitto on luonnollisesti kiitollinen yhteistyön avauksesta.

"Modeon toimitusjohtajan Kimmo Kaarlejärven oma aktiivinen lähestymistapa ja aito vilpitön halu lähteä tukemaan suomalaista mäkihyppyä oli jotain ainutlaatuista. Yhteistyön yhteinen tahtotila ja mittakaava syntyi nopeasti. Olemme todella tyytyväisiä ja kiitollisia alkavasta yhteistyöstä Modeon kanssa. Yhteistyösopimus on taloudellisesti mäkihypylle erittäin merkittävä ja sillä on suuri vaikutus maajoukkuetoiminnan toimintaedellytysten varmistamisessa", sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.