10.4.2015← Takaisin

Mäkihypyn ja yhdistetyn Lidl nuorisocupin kokonaistulokset 2014-2015

Mäkihypyn ja yhdistetyn tulevaisuuden lupaukset kilpailivat loppukilpailuissa Ounasvaaralla maaliskuun lopulla järjestetyissä Lidl loppukilpailuissa (Hopeasompa). Loppukilpailujen myötä saatiin selville samalla myös Lidl nuorisocupin kokonaistulokset ja parhaiten kokonaiskilpailussa menestyneet urheilijat tällä kaudella.

Lidl nuorisocupia kilpailtiin kaikkiaan kymmenellä paikkakunnalla kaudella 2014-2015. Cupin avauskisa käytiin Taivalkoskella, jonka jälkeen vuorossa olivat Kuopio, Lahti, Kouvola, Tampere, Kitee, Imatra, Vuokatti, Jyväskylä ja viimeisenä loppukilpailun näyttämönä toiminut Rovaniemi. Lidl nuorisocupissa molemmissa lajeissa (mäkihyppy ja yhdistetty) kilpaillaan kolmessa sarjassa, 11-vuotiaat, 13-vuotiaat ja 15-vuotiaat, tytöille on lisäksi omat sarjansa.

Mäkihypyn puolella tyttöjen sarjoissa päästiin kauden aikana todistamaan mukavaa ja erittäin tervetullutta lisäystä kilpailijamäärissä. Kaikkiaan Lidl nuorisocupissa tyttöjen sarjoissa kilpaili 24 nuorta lupausta, joista 19 urheilijaa myös yhdistetyn puolella. Poikien sarjoissa osanottajia mäkihypyn kokonaiskilpailussa oli kaikkiaan 86, yhdistetyssä 58.

Mäkityttöjen 11-vuotiaiden sarjassa kokonaistulosten parhaaksi hyppäsi Elli Seppänen (Alahärmän Kisa), toiseksi sijoittui Hertta Luoma (Alahärmän Kisa), Leena Rokolammen (Taivalkosken Kuohu) sijoittuessa kolmanneksi. 13-vuotiaissa voiton vei Emilia Sorvisto (Alahärmän Kisa), Julia Tervahartialan (Lahden Hiihtoseura) ponkaistessa toiseksi ja Pinja Koiviston (Alahärmän Kisa) kolmanneksi. 15-vuotiaiden tyttöjen sarjan voitti Elli Luoma (Alahärmän Kisa) Iida Törmäsen (Kuusamon Eräveikot) sijoittuessa toiseksi.

Lahden Hiihtoseuran Tuomas Kinnunen vei poikien Lidl nuorisocupin mäkihypyn kokonaisvoiton 11-vuotiaiden sarjassa. Samuli Kankaanpää (Jyväskylän Hiihtoseura) hyppäsi sarjan toiseksi parhaaksi ja Paavo Kilpeläinen (Paimion Urheilijat) kolmanneksi. 13-vuotiaiden sarjan voiton vei Kasperi Valto (Lahden Hiihtoseura), Tomas Kuisman (Siilinjärven Ponnistus) sijoittuessa toiseksi ja Matti Kolarin (Tampereen Pyrintö) kolmanneksi. Markus Virrantalo (Puijon Hiihtoseura) vei 15-vuotiaiden sarjan voiton, Mico Ahosen (Lahden Hiihtoseura) ponkaistessa toiselle sijalle ja Rasmus Ähtävän (VuokattiSport Club) kolmannelle.

Yhdistetyn puolella tyttöjen 11-vuotiaiden sarjan voiton kotiin korjasi Elli Seppänen (Alahärmän kisa), kun Leena Rokolampi (Taivalkosken Kuohu) sijoittui toiseksi ja Hertta Luoma (Alahärmän Kisa) kolmanneksi. 13-vuotiaissa Emilia Sorvisto (Alahärmän Kisa) vei voiton hyvin suvereenisti, Pinja Koiviston (Alahärmän Kisa) sijoittuessa toiseksi ja Vilma Meisin (Siilinjärven Ponnistus) kolmanneksi. Elli Luoma (Alahärmän Kisa) ja Karoliina Ojala (Kuusamon Eräveikot) olivat 15-vuotiaiden tyttöjen kokonaistulosten parhaat järjestyksessä.

Tuomas Kinnunen (Lahden Hiihtoseura) selvisi voittajaksi myös 11-vuotiaiden poikien sarjassa yhdistetyn puolella. Toiseksi sijoittui Samuli Kankaanpää (Jyväskylän Hiihtoseura) ja kolmanneksi Arsi Tietäväinen (Kiteen Urheilijat). Ounasvaaran Hiihtoseuran Timi Heiskanen voitti yhdistetyn poikien 13-vuotiaiden sarjan, Kasperi Valton (Lahden Hiihtoseura) sijoittuessa toiseksi ja Jarkko Lankisen (Tampereen Pyrintö) kolmanneksi. 15-vuotiaiden sarjan voiton kotiin korjasi Atte Kettunen Jyväskylän Hiihtoseurasta. Rasmus Ähtävä (VuokattiSport Club) sijoittui sarjassaan toiseksi ja Perttu Reponen (Kiteen Urheilijat) kolmanneksi.

Lidl palkitsee tälläkin kaudella nuorisocupin kokonaistulosten perusteella sarjojen kolme parasta avokätisin lahjakortein.
Lahjakortit toimitetaan kilpailijoille lajiliiton ja Lidlin toimesta. Lämpimät onnittelut kaikille!

Lidl nuorisocupin kokonaistulokset: