17.10.2011← Takaisin

Maastohiihto ja urheilijat sopimukseen

Suomen Maastohiihdon hallitus käsitteli kokouksessaan maajoukkuehiihtäjien esityksen sopimuskiistan ratkaisemiseksi ja on päätöksessään samaa mieltä urheilijoiden kanssa. Erityisen tärkeänä Maastohiihdon johto pitää sitä, että urheilijat ja valmentajat pystyvät keskittymään harjoitteluun ja kilpailukauteen valmistautumiseen huippu- urheilun vaatimalla tavalla. Oleellista on myös, jo aikaisemmin sovitulla tavalla, pitää huolta kilpailukauden jälkeisestä yhteisestä asioiden tarkastelusta, jotta tulevien vuosien arvokisoihin pystytään valmistautumaan yksituumaisesti ja kansainvälistä kilpailukykyä edistäen.

Sen sijaan 5 %:n provisiopykälä, 5000 euron provisiokatolla vuonna 1987 syntyneille ja nuoremmille, säilyy sopimuksessa.  Tämä maastohiihdon nuorisovalmennusta vahvistava toimintatapa on ollut jo aikaisempien vuosien sopimuksissa ja tarkoituksenmukaiseksi todettu.

-  Toivon päätöksen rauhoittavan tilanteen.  Otamme maastohiihdon menettelytavat ja sopimusasiat erityisen huomion kohteeksi keväällä 2012, toteaa puheenjohtaja Reijo Alakoski,

Lisätiedot:

Reijo Alakoski