15.1.2017← Takaisin

Maastohiihdon maailmancupin finaalit Kanadan Quebeciin

Kansainvälisen hiihtoliiton, FISin maastohiihtokomitea on päättänyt myöntää maastohiihdon maailmancupin finaalien järjestämisoikeuden Kanadan Quebecille 17.–19.3.2017.

Finaalien järjestämisoikeus vapautui, kun Venäjä luopui kilpailuista maan dopingrikkomusten vuoksi.

Suomen Hiihtoliitto haki finaaliviikonlopun kilpailuja Kuusamon Rukalle viime perjantaina, kun televisiointisopimus oli vahvistettu Ylen ja Infront Sports&Median välillä. Myös Norja ja Ruotsi olivat kiinnostuneita kilpailuista ja olivat jättäneet hakemuksensa.

FIS ehdotti kuitenkin kilpailujen myöntämistä Kanadan Quebeciin ja maastohiihtokomitea hyväksyi ehdotuksen.

Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala on päätöksestä huolimatta tyytyväinen prosessin antiin.

”Vaikka lopputulos oli tämä, oli tärkeää, että olimme kisassa mukana. Oli hienoa, että saimme nopeasti Rukan ja Kuusamon toimijoiden kanssa päätöksen aikaan ja pystyimme reagoimaan FISin muuttuviin tarpeisiin. Uskon, että tästä on hyötyä tulevaisuudessa ja pystymme varmistamaan maailmancupin kilpailuja lumivarmaan Suomeen”, kommentoi Kulmala.

FISin uutinen aiheesta: http://www.fis-ski.com/cross-country/news-multimedia/news/article=quebec-city-host-fis-cross-country-world-cup-finals-2017.html

Kuva: SHL/Touho Häkkinen