24.1.2017← Takaisin

Lasten Lumipäivillä liikuttiin pilke silmäkulmassa Tampereella

Kaupin urheilupuiston valtasivat maanantaina ja tiistaina paikallisten alakoulujen oppilaat, kun Lasten Lumipäivät -kiertue pysähtyi Tampereella. Koululaiset pääsivät tutustumaan stadionille rakennettuun tapahtuma-alueeseen, joka sisälsi neljä erilaista hauskaa lumista rastia.

Rasteina olivat suksicrossi, mäkihyppy, lumipelit sekä ampumahiihdon tarkkuuspisteet. Koululaisia lumilajien pariin innosti Tuisku-maskotti apunaan Varalan Urheiluopiston liikuntaneuvojaopiskelijat.

”Oli hienoa nähdä koululaisten innostuvan lumilajeista ja ottavan kaiken irti ulkona liikkumisesta. Meillä kävi hyvä tuuri, kun sää oli täydellinen ulkoilmatapahtumalle”, Tampereen tapahtuman vastuuhenkilö Kari Kolppo kertoo.

Maanantai-iltana Lasten Lumipäivien tapahtuma-alueella järjestettiin kaikille avoin tutustumistapahtuma ja vipinää rasteilla riitti illallakin. Iltaohjelmassa oli neljän rastin lisäksi yksi extrarasti, jossa kävijät pääsivät tutustumaan ampumahiihdon ekoaseella ammuntaan. Ekoaseammunta on saavuttanut suuren suosion Lasten Lumipäivät -kiertueella ja sen suosio sai jatkoa Tampereella.

Tampere oli nyt ensimmäistä kertaa mukana Suomen Hiihtoliiton ja Ampumahiihtoliiton Lasten Lumipäivät -kiertueella.

”Lähdimme Lasten Lumipäiviin mukaan sillä ajatuksella, että opimme tästä vuodesta, jotta pystymme tekemään ensi vuonna kaiken vieläkin paremmin. Pyrkimyksemme on ehdottomasti tehdä tästä toistuva tapahtuma. Liikunnassa pitää olla pilke silmäkulmassa ja juuri näin meillä oli Lasten Lumipäivillä”, Kolppo kertoo.

Lasten Lumipäivät -kiertueen seuraava paikkakunta:
Pöytyä
26.–27.1. Haukkavuoren ulkoilualue (Avoin iltatapahtuma perheille torstaina 26.1. kello 18–20)
Pöytyän Urheilijat, Loimaan Jankko ja Paimion Urheilijat
Mahdollisuus hiihtovälineiden vuokraukseen 4e/juniori, 8e/aikuinen

Pöytyän jälkeen Lasten Lumipäivät -kiertue jatkuu Seinäjoella. Katso koko kiertueaikataulu täältä.

Lisätietoja:
Kari Kolppo, Tampereen tapahtuman vastuuhenkilö, p. 040 5203139
Marika Salmi, Pöytyän tapahtuman vastuuhenkilö, p. 040 7530376
Lotta Lybeck, tiedottaja, Lasten Lumipäivät, lotta.lybeck@source.fi / p. 050 3052179

Jutun kuva: Joel Nykter