9.6.2016← Takaisin

Lahteen tulossa yhdistetyn maailmancupin osakilpailu tammikuulle

Suomen Hiihtoliitto suunnittelee järjestävänsä Lahdessa kaksi yhdistetyn maailmancupin osakilpailua 7.-8.1.2017. Kansainvälinen Hiihtoliitto suhtautuu asiaan myönteisesti, parhaillaan asiasta neuvotellaan Lahden järjestäjätahojen kanssa. Lahdessa järjestetään pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisat 22.2.-5.3.2017.

Kansainvälisen Hiihtoliiton alustavassa kilpailukalenterissa kisaviikonloppu oli tarjolla Kuopiolle. Kuopion kaupunginhallitus päätti kuitenkin viime kuussa, ettei se hae osakilpailua yhdessä Puijon Hiihtoseuran kanssa.

Suomen Hiihtoliitto neuvottelee nyt Lahden Hiihtoseuran ja Lahti Events Oy:n kanssa kilpailujen järjestämisestä Lahdessa. Salpausselällä järjestetään samana viikonloppuna maastohiihdon Skandinavia Cupin osakilpailut.

"Tämän hetken tietojen mukaan Skandinavia Cupin kilpailuista odotetaan todella kovatasoisia, koska useat Tour de Skin väliin jättävät urheilijat ovat tulossa Lahteen", kertoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

"Yhdistetyn osakilpailut täydentäisivät viikonlopun hienosti. Suomalaiset saisivat loistavan näyttöpaikan kotimaassa ja kansainväliset urheilijat pääsisivät tutustumaan MM-latuihin ja mäkeen vain puolitoista kuukautta ennen h-hetkeä", jatkaa Kulmala.

Tapahtuman yksityiskohdat varmistuvat lokakuun alussa järjestettävään FIS:n syyskokoukseen mennessä. Yhdistetyn ensi kauden kilpailukalenterissa kilpailu on merkitty Lahdelle, FIS:n hallitus hyväksyy kalenterit meneillään olevassa kongressissa.

Kuva: SHL/Touho Häkkinen