27.12.2010← Takaisin

Junkkari Oy mäkihypyn A-maajoukkueen pääyhteistyökumppaniksi

Junkkari Oy ja Finnjumping ry ovat solmineet yhteistyösopimuksen Suomen mäkihypyn A-maajoukkueen pääyhteistyökumppanuudesta meneillään olevalle kaudelle. Junkkarin lippu heilahtaa yhteistyön merkiksi valmentaja Pekka Niemelän kädessä jo perinteisellä Keski-Euroopan mäkiviikolla.

Finnjumpingin puheenjohtaja Ilkka Tiilikainen voi todeta uuden yhdistyksen toiminnan vahvistuneen ensimmäisen vuoden aikana todella upeasti.
- Mäkihyppy on Suomen arvostetuin laji, jolla on nyt todella positiivinen meininki päällä. Uuden yhdistyksen, Finnjumping ry:n toiminta lähti liikkeelle taloudellisilta asetelmiltaan hyvin haastavalta pohjalta. Vuoden toiminnan jälkeen panostuksia harrastajapohjaan, olosuhteisiin, huippuihin, markkinointiin ja varainhankintaan on tehty. Tavoite on viiden vuoden päässä, mutta tulokset huipputasolla näkyvät jo nyt. Toivotamme ylpeinä ja iloisina uuden yhteistyökumppanin tervetulleeksi mäkihyppyyn mukaan, mielenkiintoinen arvokisatalvi pääsee juuri parhaimpaan vauhtiin ja kumppaniemme näkyvyys tulee olemaan erinomainen, toteaa Tiilikainen.

- Junkkari on suomalainen perheyritys, jolla on jo yli 60-vuotta pitkät perinteet. Myös mäkihypyllä on Suomessa mahtavat perinteet sekä menestyksekäs historia ja siksi yhteistyökumppaniksi valikoitui perinteinen talviurheilulaji. Huipulla pysyminen vaatii niin urheilussa kuin teollisuudessa entistäkin kovempaa työtä ja hyviä yhteistyökumppaneita kovenevassa kansainvälisessä kilpailussa. Mäkihyppy soveltuu erityisen hyvin Junkkarin yhteistyökumppaniksi, koska se tuo kansainvälistä näkyvyyttä ja on suosittu talviurheilulaji useissa tärkeissä vientimaissamme. Solmittu yhteistyösopimus on Junkkarille merkittävä mahdollisuus lisätä tunnettavuutta ja parantaa yrityskuvaa, toimitusjohtaja Pekka Himanka kertoo.

Junkkari Oy on suomalainen maa- ja metsätilojen konetoimittaja, joka suunnittelee, markkinoi ja valmistaa viljelykasvien kylvämiseen, kuljetuksiin sekä metsähakkeen valmistamiseen ja käsittelyyn tarkoitettuja koneita. Liikevaihdosta puolet tulee viennistä.

Junkkari Oy kuuluu MSK Group –konserniin, jonka liikevaihto vuonna 2009 oli 81,4 milj. euroa. Konsernin emoyhtiö on MSK Group Oy ja Junkkarin lisäksi muut konserniyhtiöt ovat Maaseudun Kone Oy, Junkkari Muovi Oy ja Juncar Oy. Lisätietoja sivuiltamme www.junkkari.fi

Linkki tiedotteen pdf-versioon