27.9.2019← Takaisin

Jari Töykästä Hiihtoliiton kaupallisen yhtiön Nordic Ski Finland Oy:n uusi toimitusjohtaja

Nordic Ski Finland Oy:n hallitus on valinnut Jari Töykän yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään välittömästi. Tähän saakka Hiihtoliiton toiminnanjohtaja on toiminut myös liiton omistaman yhtiön Nordic Ski Finlandin toimitusjohtajana. Nyt Hiihtoliitto siirtyy uuteen johtamismalliin liiton kaupallisen toiminnan osalta.

Töykkä on toiminut yhtiössä neljän vuoden ajan kaupallisena johtajana. Ennen Hiihtoliiton palvelukseen siirtymistään Töykkä työskenteli kaksi vuotta kansainvälisen urheilumarkkinointiyhtiön Infront Sports & Media AG:n Suomen tytäryhtiön Infront Finland Oy:n projektijohtajana ja sitä ennen yli 10 vuotta Suomen Urheiluliiton (SUL) myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä.

Toimitusjohtajuuden myötä Jari Töykän työnkuva laajenee. Töykän vastuulle kuuluvat Nordic Ski Finlandin operatiivisen johtamisen lisäksi kaikki Hiihtoliiton kaupalliset toiminnat; TV-, media- ja markkinointioikeudet, myynti, markkinointi, brändi ja markkinointiviestintä. Lisäksi hänen toimenkuvaansa kuuluvat uusien liiketoimintojen ja varainhankintakonseptien kehittäminen Hiihtoliitolle ja sen jäsenseuroille.

”Olen erittäin innoissani uudesta tehtävästä sekä laajentuvasta toimenkuvasta”, Töykkä kertoo ajatuksistaan valinnan jälkeen.

”Hiihtoliitossa on erinomainen ja kokenut kaupallinen tiimi sekä paljon hienoja kumppaniyrityksiä partnereina. Lisäksi uusi toiminnanjohtaja Ismo Hämäläinen aloitti työnsä syyskuun alussa. Meillä on koossa loistava operatiivinen tiimi viedä Hiihtoliittoa täysin purjein kohti 2020-lukua ja toimeenpanna liiton uutta strategiaa käytäntöön toiminnaksi.”

Nordic Ski Finlandin hallituksen puheenjohtaja Markku Haapasalmen mukaan Töykän valinta toimitusjohtajaksi vahvistaa Hiihtoliiton strategian mukaisia toimenpiteitä lajien vetovoimaisuuden edistämiseksi.

”Jari Töykkä on hoitanut erinomaisesti tehtäväänsä kaupallisena johtajana. Haluamme tällä nimityksellä vahvistaa Jarin asemaa Hiihtoliiton kaikkien kaupallisten toimintojen
johtajana. Panostamme Jarin johdolla vahvasti yhteistyökumppanien hankkimiseen ja tulokselliseen yhteistyöhön kumppaniemme kanssa. Jarin esimiehenä toimii Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Ismo Hämäläinen", Haapasalmi sanoo.

***

Nordic Ski Finland Oy (NSF) on Suomen Hiihtoliiton omistama kaupallinen yhtiö, jonka päätehtävänä on lisätä kaupallisten toimintojen kautta Hiihtoliitolle ja suomalaiselle hiihtourheilulle saatavia taloudellisia ja toiminnallisia resursseja. NSF vastaa hiihtolajien TV-, media- ja markkinointioikeuksista, kehittää uusia kaupallisia tulonlähteitä, vahvistaa sekä laajentaa Hiihtoliiton pitkän tähtäimen rahoituspohjaa sekä kehittää lumilajien imagoa ja brändiä lisäten lumilajien vetovoimaa.

Kuva: SHL/Jesse Väänänen