17.2.2017← Takaisin

Innostu lumilajeista Tuiskun kanssa Lapissa

Suomen Hiihtoliiton ja Ampumahiihtoliiton Lasten Lumipäivät -kiertue jatkaa porskuttamistaan ympäri Suomen. Jo lähes 20 paikkakunnalla vieraillut kiertue suuntaa ensi viikolla Lappiin. Kiertue pysähtyy viikoilla 8 ja 10 Äkäslompolossa ja viikolla 9 Luostolla.

Viikkojen 8 ja 9 Äkäslompolon ja Luoston tapahtumat on suunnattu Lasten Lumipäivät -kiertueen kumppanin Lapland Hotelsin asiakkaille. Lapland Hotelsin tapahtumat poikkeavat hieman normaaleista Lasten Lumipäivistä ja ne muistuttavatkin enemmän hiihtokoulua.

”Meillä on pienempi määrä kävijöitä, mikä mahdollistaa sen, että ohjaajat pystyvät opettamaan yksityiskohtaisemmin yhtä lasta kerrallaan ja näin he voivat käydä läpi hiihtotekniikkaa tarkemmin heidän kanssaan”, Lapland Hotelsin Markus Pietikäinen kertoo.

Talvilomaviikolla 10 Äkäslompolossa järjestetään avoin ja ilmainen Lasten Lumipäivät -tapahtuma. Lasten Lumipäiviä vietetään Riemuliiterillä keskiviikkona 8. maaliskuuta.

”Tapahtumissa on ennen kaikkea kyse yhdessä ulkona liikkumisesta”

Lapin tapahtumissa mukana ovat samat tutut ja hauskat lumiset Lasten Lumipäivien rastit: ampumahiihdon tarkkuuspisteet, mäkihyppy, suksitaitorata ja erilaiset lumipelit. Lisäksi supersuosittu Tuisku-maskotti on mukana innostamassa lapsia lumilajien pariin.

”Lasten Lumipäiviltä saa hyvää inspiraatiota perinteisten lumilajien harrastamiseen. Tapahtumissa onkin ennen kaikkea kyse yhdessä ulkona liikkumisesta”, Pietikäinen sanoo.

Äkäslompolon ja Luoston Lumipäivien vastuuhenkilöinä toimivat Lapin ammattikorkeakoulun toisen vuoden liikunnanohjaajaopiskelijat Liisa Heikkilä ja Sanna Martikkala. Heidän apunaan Lasten Lumipäivien ohjaajina toimivat koulutusohjelman ensimmäisen vuoden opiskelijat.

”Kävimme tällä viikolla yhdessä läpi Lasten Lumipäivien rasteja. Kaikki ohjaajat olivat todella innoissaan ja lähtivät heti täysillä mukaan. Siellä tehtiin jo kuperkeikkoja suksien kanssa ja vaikka mitä. Hyvä meininki tulee siis varmasti olemaan”, Liisa Heikkilä nauraa.

Äkäslompolon ja Luoston tapahtumien tarkemmat tiedot:

Viikko 8 Äkäslompolo
Maanantaina ja tiistaina 20.–21.2. kello 10.30–12.30 Äkäshotellilla

Viikko 9 Luosto
Maanantaina ja tiistaina 27.–28.2. kello 10.30–12.30 Luosto Skin rinteiden alaosassa

Viikko 10 Äkäslompolo
Keskiviikkona 8.3. kello 10.30–12.30 Riemuliiterillä

Viikolla 11 Lasten Lumipäivät järjestetään Rovaniemellä, minkä jälkeen Lasten Lumipäivät -kiertue huipentuu pääsiäisviikolla Oloksen Lasten Lumipäiviin. Koko kiertueaikataulun näet täältä.

Lisätietoja:
Markus Pietikäinen, Lapland Hotels, p. 040 5167971
Liisa Heikkilä, Äkäslompolon, Luoston ja Rovaniemen tapahtumien vastuuhenkilö, p. 050 4066603
Sanna Martikkala, Äkäslompolon, Luoston ja Rovaniemen tapahtumien vastuuhenkilö, p. 040 8349853
Lotta Lybeck, tiedottaja, Lasten Lumipäivät, lotta.lybeck@source.fi / p. 050 3052179

Jutun kuva: Joel Nykter