12.1.2011← Takaisin

Hiihtourheilun Kannatussäätiö uudistaa hallintoaan ja toimintatapojaan

Patentti- ja rekisterihallitus on käsitellyt Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiön varojen lainaamista Suomen Hiihtoliitto ry:lle ja antanut asiasta päätöksensä tänään, 12. tammikuuta 2011.

Säätiö on jo aikaisemmin ryhtynyt valmistelemaan hallintonsa uudistamista ja tarkoituksena on, että säätiön hallitus tulevaisuudessa muodostetaan ainakin pääosin henkilöistä, jotka eivät ole Hiihtoliiton johtokunnan jäseniä tai toimihenkilöitä.

Säätiö ja Suomen Hiihtoliitto ry. yhtyvät patentti- ja rekisterihallituksen päätöksen kantoihin ja pitävät tarpeellisena terävöittää säätiön hallintoa. Säätiön hallitus tulee laatimaan talous- ja johtosäännön, jolla kehitetään säätiön hallintoa ja toimintaa. Talous- ja johtosäännön laatimisella ennalta ehkäistään ongelmatilanteiden syntyminen.

Säätiön valtuuskunta on kutsuttu kokoukseen 8.2.2011, jolloin säätiön hallinnon uudistuksista ja talous- ja johtosäännöstä on tarkoitus päättää.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Matti Sundberg, puh. 040 500 6677