31.8.2017← Takaisin

Hiihtoliitto valitsi Elämys Groupin - Urheilijoiden ja fanien matkustukseen lisää resursseja

Hiihtoliitto ja Elämys Group ovat sopineet yhteistyöstä koskien Hiihtoliiton alaisten joukkueiden matkustuspalveluja ja arvokilpailujen fani- ja sidosryhmämatkustusta.

Elämys Group on matka- ja tapahtumayritys, jonka muita merkittäviä kumppaneita ovat muun muassa Olympiakomitea ja Koripalloliitto.

Hiihtoliitto ja Elämys Group tavoittelevat alkaneella yhteistyöllä entistä laadukkaampaa tukea huippu-urheilijoille harjoitus- ja kilpailumatkustuksessa sekä kattavampaa matka- ja oheispalvelua eri sidosryhmille. Elämys Group on erikoistunut urheilumatkustukseen sekä fani- ja kumppanipalvelujen suunnitteluun ja toteutukseen. Elämys Group vastaa muun muassa Etelä-Korean talviolympialaisten matkustuksesta ja lipunmyynnistä Suomessa.

Yhteistyökumppanit ja fanit kutsutaan mukaan joukkueiden matkaan

Uuden yhteistyösopimuksen myötä hiihtourheiluyhteisölle tarjotaan entistä enemmän ja parempia mahdollisuuksia olla mukana urheilijoiden kauden tärkeimmissä hetkissä – arvokisoissa, Olympialaisissa ja kotimaan kisoissa. Hiihtoliitto ja Elämys Group suunnittelevat yhdessä kisamatkoja ja sisältöjä, joita tarjotaan faneille, kumppaneille, seuroille ja sidosryhmille kustannustehokkaasti ja helposti – tavoite on madaltaa kynnystä lähteä kokemaan urheiluelämyksiä ja kannustamaan Suomen huippuja paikan päälle.

Suomen tehokkain urheilumatkatiimi ja tiivis yhteistyö liiton kanssa

Elämys Groupin urheilumatkustustiimi on Suomen ainoa urheiluryhmien matkustukseen erikoistunut matkatoimistotiimi. Tiimin esimies Helena Rinne uskoo, että Hiihtoliiton ja esimerkiksi Olympiakomitean palvelemisessa samalla tiimillä on synergiaa:

"Urheiluryhmien ja joukkueiden matkustuksen tarpeet ovat yksilöllisiä, mutta tietyt haasteet toistuvat lajista ja matkasta toiseen. Tiukat aikataulut, viime hetken muutokset ja nopeisiin tilanteisiin reagoiminen myös luovilla matkustusratkaisuilla ovat meille tuttuja. Elämys Groupin juuret ovat talviurheilussa, joten Hiihtoliiton talvilajit ovat erittäin tervetullut lisä meidän urheiluperheeseen. Odotamme innolla myös tulevia fanimatkoja esimerkiksi mäkiviikoille ja Holmenkolleniin, joita itse olen fanittanut vuosia."

Hiihtoliiton joukkueille ja henkilöstölle varataan noin tuhat (1000) lentomatkaa vuosittain. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluu majoitus- ja autonvuokrauspalveluita sekä muuta matkanjärjestelyihin liittyvää palveluntarvetta.

"Joukkueidemme matkustaminen ja siihen liittyvä kokonaislogistiikka ympäri vuoden ja ympäri maailman on yksi merkittävimmistä urheilijoiden ja valmentajien tukitoimista. Suorituskykyiset joukkueemme tarvitsevat suorituskykyisiä kumppaneita. Olemme vakuuttuneita Elämys Groupin osaamisesta tällä tärkeällä osa-alueella. Tavoitteenamme on myös vastata hiihtourheilun fanimatkojen lisääntyvään kysyntään ja saada yhdessä lisää sinivalkoista väriä kansainvälisten kisatapahtumien katsomoihin", sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Fanimatkustus käynnistyy Olympialaisista

Joukkueiden tulevan talvikauden matkustus on valmisteltu jo pitkälle. Hiihtoliiton ja Elämys Groupin yhteistyö näkyy jo tulevalla kaudella myös faneille, seuroille ja Hiihtoliiton kumppaneille Olympialaisiin tehtävinä kisapaketteina, jotka keskittyvät hiihtolajeihin. Yhteistyön edut näkyvät faneille matkojen hinnoissa, jotka ovat olympiamatkojen tavallisia hintoja alhaisempia. Olympiamatkapaketit Hiihtoliiton sidosryhmille julkaistaan syyskuussa.

***

Suomen Hiihtoliitto on hiihtolajien kattojärjestö Suomessa. Hiihtoliittoon kuuluu noin 500 jäsenseuraa, joiden yhteenliittymänä sen tehtävä on edistää hiihtourheilua sekä kehittää hiihtolajeja koko Suomen kansan keskuudessa. Hiihtoliitto vastaa pohjoismaisten sekä alppilajien yhteyksistä Kansainväliseen hiihtoliittoon (FIS). Hiihtoliiton pohjoismaisten lajien maajoukkueisiin kuuluu sata (100) urheilijaa. www.hiihtoliitto.fi

Elämys Group on 20 matka- ja tapahtuma-ammattilaisen suomalainen yritys, joka tekee elämyksiä kaikkialla maailmassa yritys-, yhteisö- ja kuluttaja-asiakkaille. Elämys Group järjestää vuosittain yli sata tapahtumaa ympäri maailman urheilumatkoista elämyksellisiin yritystilaisuuksiin. Kuluttaja-asiakkaita Elämys Group on palvellut nimellä Elämysmatkat jo yli 25 vuoden ajan. www.elamysgroup.com

Kuva: SHL/LAMK, Ossi Saarinen