15.6.2016← Takaisin

Hiihtoliitto puoltaa Kari-Pekka Kyrön elinikäisten toimitsijakieltojen purkamista

Kari-Pekka Kyrö sai elinikäisen kansainvälisen osallistumis- ja akkreditointikiellon sekä kansallisen urheilun toimintakiellon MM-hiihdoissa vuonna 2001 ilmitulleiden dopingrikkomusten vuoksi. Kyrö on pyytänyt Suomen Hiihtoliittoa ryhtymään toimenpiteisiin kieltojen purkamiseksi.

Suomen Hiihtoliiton johtokunta on tänään 15.6.2016 pitämässään kokouksessa päättänyt edistää Kari-Pekka Kyrön elinikäisen toimintakiellon purkamista. Hiihtoliitto pyytää lausunnon asiasta Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry:n/Suomen antidopingtoimikunta ADT:n Valvontalautakunnalta.

Huomioiden Valvontalautakunnan lausunnon Hiihtoliitto päättää kotimaisen toimintakiellon kumoamisesta ja asian viemisestä Kansainvälisen Hiihtoliiton käsiteltäväksi.

Kansainvälisestä osallistumis- ja akkreditointikiellon purkamisesta päättää Kansainvälisen hiihtoliiton hallitus (FIS Council).