12.9.2014← Takaisin

Hiihtoliitto, Lahti2017 ja Salpausselän kisat kotiutuivat Askonalueelle

• Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala piti lyhyen tervetuliaispuheen.
  • Hiihtoliiton Lahden toimisto muutti Askonalueelle.

Suomen Hiihtoliiton Lahden toimisto on muuttanut yhdessä Lahti 2017 –kisaorganisaation ja Salpausselän kisojen kanssa uusiin toimitiloihin Askonalueelle. Perjantaina vietetyissä tupaantuliaisissa vieraili runsaasti lahtelaisurheilijoita ja yhteistyökumppaneita.

Uusien toimitilojen etsintä tuli ajankohtaiseksi Lahden urheilukeskuksen päärakennuksen remontin myötä. Uusi koti löytyi Lahden seudun kehittämisyhtiön Lahti Regionin tiloista.
- Lahti Region on vahvasti mukana MM-projektissa, joten on luontevaa ja helppoa myös työskennellä samoissa tiloissa Askonalueella, kertoo Lahti 2017 pääsihteeri Janne Leskinen

Lahti 2017 -kisaorganisaation operatiivinen ydintiimi on aloittanut työnsä ja rakentaa parhaillaan laajempaa toimintaorganisaatiota yhdessä Lahden Hiihtoseuran, Lahden kaupungin, Lahti Regionin ja Suomen Hiihtoliiton kanssa.
- Syksyn aikana työstämme muun muassa MM-kisojen kokonaiskonseptia ja esittelemme kisojen ilmeen. Tavoitteenamme on tarjota yleisölle hieno kisatapahtuman lisäksi uudenlainen asiakaskokemus ja elämys. Meille on tärkeää myö  kunnioittaa Lahden ja Salpausselän kisojen upeaa historiaa, kuvailee Leskinen.

Lahdessa asuvien maajoukkueurheilijoiden joukko kasvoi kesällä, kun Sami Jauhojärvi ja Anssi Koivuranta muuttivat kaupunkiin. Tupaantuliaisissa nähtiin myös Janne Ahonen, Julia Kykkänen, Lari Lehtonen ja Aino-Kaisa Saarinen.