20.12.2013← Takaisin

Pohjoismaisten hiihtolajien valmentajapaikat hakuun Sotshin jälkeen

Suomen Hiihtoliitto ja Maastohiihto ry. aloittavat pohjoismaisten hiihtolajien valmentajien haun tuleville vuosille Sotshin olympialaisten jälkeen. Haettavaksi tulevat maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn päävalmentajapaikat sekä muut keskeiset valmennustehtävät.

Suomen Hiihtoliitto ja Maastohiihto aloittavat valmennusorganisaation rakentamisen tuleville vuosille. Jokaiselle pohjoismaiselle hiihtolajille – maastohiihto, yhdistetty ja mäkihyppy – haetaan avoimella haulla päävalmentajaa. Lisäksi hakuun tulee muita keskeisiä valmentajatehtäviä.

Valmennushenkilöstön paikat tulevat hakuun Sotshin olympialaisten jälkeen ja päätökset seuraavan olympiadin valmentajista pyritään tekemään maalis-huhtikuun aikana.

Valintoja valmistelemaan perustetaan tammikuun aikana tiiviit työryhmät, joihin kuuluvat lajien edustajien lisäksi myös edustajat Suomen Hiihtoliitosta ja Olympiakomiteasta. Työryhmät kuulevat tarvittavia asiantuntijoita valmistelun aikana. Mäkihypyn ja yhdistetyn osalta päätöksen vahvistaa Suomen Hiihtoliiton johtokunta mäkihypyn ja yhdistetyn johtoryhmän esityksestä. Maastohiihdon valinnoista päättää Suomen Maastohiihto ry:n hallitus.

Suomen Hiihtoliitto vastaa koordinoinnista ja yhteistyöstä lajien välillä sekä asiasta tiedottamisesta.

Lisätietoja:
Hiihtoliitto ry, puheenjohtaja