24.11.2016← Takaisin

Audi Suomen maastohiihdon uudeksi pääyhteistyökumppaniksi

Suomen Hiihtoliitto ja VV-Auto Group Oy/Audi Finland ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Audista tulee Suomen maastohiihtomaajoukkueen uusi pääyhteistyökumppani. Maajoukkueen lisäksi Audi on vahvasti mukana maastohiihdon Suomen Cupissa ja SM-kisoissa sekä nuorten ja lasten kilpailutapahtumissa. Yhteistyö ulottuu myös Lasten Lumipäivät -kiertueelle, joka liikuttaa lapsia lumilajien parissa kilpailutapahtumien ulkopuolella.

Audilla ja talviurheilulla on pitkä ja monipuolinen yhteistyöhistoria. Audi tekee yhteistyötä tänäkin vuonna muun muassa alppihiihdossa, maastohiihdossa ja vapaalaskun maailmankiertueella. Suomessa Audi on tukenut pitkään alppihiihtomaajoukkuetta ja pohjoismaisissa lajeissa Audi on kulkenut pitkän matkan Kansainvälisen Hiihtoliiton, FIS:n kanssa.

"Audi on jo kansainvälisenä yhteistyökumppanina mukana alppi- ja maastohiihdossa. Audi Finland haluaa tukea sekä nuoria että maajoukkuehiihtäjiä kohti huippua ja nyt on täydellinen hetki hypätä maastohiihtoon mukaan myös Suomessa, sillä ensi vuonna järjestetään Lahden MM-kisat. Hiihto on kehittyvä ja tekninen laji, joka puhuttelee Audin monia kohderyhmiä ja tämän vuoksi yhteistyö on luontevaa", kertoo Audi Finlandin johtaja Aki Juhakorpi.

Suomen Hiihtoliitolle yhteistyö Audin kanssa on mieluinen ja toivottu asia. Laaja kumppanuus mahdollistaa monipuolisia hyödyntämistoimenpiteitä puolin ja toisin.

”Audi on hieno ja arvostettu brändi ja se on ollut vahvasti mukana kansainvälisessä hiihtourheilussa jo pitkään. On mahtavaa päästä tekemään yhteistyötä Audin kanssa sekä suomalaisen huippumaastohiihdon että myös lasten ja nuorten toiminnan parissa”, iloitsee Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari Töykkä.

”Toivotamme Audin lämpimästi tervetulleeksi mukaan Suomen Hiihtoliiton laajenevaan kumppaniperheeseen. Toivomme aktiivista ja hedelmällistä yhteistyötä pitkälle tulevaisuuteen”, Töykkä jatkaa.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta – se on

Teknistä etumatkaa. Audin maahantuojana Suomessa toimii VV-Auto Group Oy.

Jutun kuva: SHL/Jesse Väänänen.

Lisätietoja:
Kaupallinen johtaja Jari Töykkä, Suomen Hiihtoliitto, puh. 040 553 3996, jari.toykka@hiihtoliitto.fi
Johtaja Aki Juhakorpi, Audi Finland, puh. 050 466 2300, aki.juhakorpi@audi.fi

www.hiihtoliitto.fi