Suojelijan tervehdys

Tervetuloa nuorten maakuntaan

Maakuntajohtaja Pauli Harju. Kuvaaja: Tuuli NikkiPyhäjärvi on Pohjois-Pohjanmaan maakunnan eteläisin pitäjä keskellä Suomea. Kaupungin menestys on pitkään kaivettu Euroopan syvimmästä kaivoksesta. Pyhäsalmen kaivoksen rikkaus loppuu aikoinaan ja nyt koittaa hetki, jolloin olemme uuden edessä. Jotain uudesta ajasta kertoo omia latujaan kulkevan White Wall -draamasarjan kuvauspaikan valinta Pyhäsalmen kaivosympäristöön. Pyhäjärvi on kiehtovan erilainen.

Pyhäjärven Pohti paikkakunnan aktiivisena yleisseurana on mahdollistanut uusien latujen avaamisen. Pohti SkiTeamin tavoitteellisuus ja menestyksen edellyttämien voimavarojen kokoaminen on esimerkki, josta olemme pohjoispohjalaisina ylpeitä. Nuoret lupaukset ovat Teamin kanssa kasvaneet huipulle. Kiitos tästä hengen ylläpitäjille ja vastuunkantajille. Teette arvokasta työtä avaralla sydämellä. Tänään maastohiihtovaltikan tavoittelu Pyhäjärvelle innostaa ja kokoaa kannattajia jo laajemminkin pohjoisesta Suomesta.

Tämänkin vuoksi Pyhäjärvi Suomen mestaruushiihtojen kisapaikaksi on oivallinen valinta. Pohjois-Pohjanmaalta löytyy lunta, maastoja ja tekijöitä, joten olette vastakin tervetulleita nauttimaan vieraanvaraisuudestamme ja kisaamisesta laduillamme.

Urheilu on kokenut kovan iskun coronaviruksen leviämisen estämiseksi tehdyistä rajoitustoimenpiteistä. Yhteiseksi hyväksi tehtyjen rajoitusten hinta tulee meidän myös yhdessä kantaa. Aivan samoin meidän tulee kantaa vastuuta taudin leviämisen estämiseksi annettujen suositusten noudattamisesta. Hiihtoväki on ollut esimerkillistä ja onnistunut. Näytönpaikka toisistamme huolehtimisen osalta jatkuu, joten pidetään itsemme terveinä.

Pauli Harju,

maakuntajohtaja,