Sosiaalinen media

Ottakaa haltuun ensin yksi sosiaalisen median kanava ja laajentakaa toimintaympäristöä vasta sen jälkeen!



Seuran nettisivut - seuran kotipesä verkossa. Hyvä pitää ajantasalla ja kaikki tärkeä tieto siellä. Linkitä muut käyttämäsi kanavat nettisivuille.

 


Facebook – nettisivujen pikkuveli. Monikäyttöinen, jossa monien eri sovellusten ominaisuuksia. Pystyy helposti jakamaa, linkittämään ja luomaan tapahtumia ja kuvakansioita. Tapahtumiin ja sivustoihin pystyy kutsumaan ihmisiä henkilökohtaisesti. Monet ikäryhmät käyttävät facebookkia ja markkinoinnin pystyy tekemään kohdennetusti, eikä se ole hirvittänän kallista. Viestiä pystyy lisäksi niin yksityisesti että ryhmässä.
 


Instagram – Kuvapalvelu, jonne voi ladata kuvia sekä videoita, joille jokainen voi halutessaan antaa sydämmen tai komentoida. Sovelluksessa on myös ”tarina”-ominaisuus, jonne ladatut kuvat/videot ovat näkyvillä 24h. Kuvissa voi käyttä hastagejä, merkitä niihin sijainnin sekä ihmisiä.

 


WhatsApp - Hyvä väline sisäiseen ryhmäviestintään. Sovelluksessa voi jakaa tekstin lisäksi ääni-, kuva- sekä videoviestejä. Viestien lähetys on ilmaista ja sovellus löytyy lähes kaikilta.                               

 

Twitter - Oma aktiivinen käyttäjäkuntansa, vaatii ehkä eniten tutustumista, että käyttö helppoa. Yhteen twiittiin mahtuu 180 merkkiä ja twiiteille voi antaa hastagejä. Toisia käyttäjiä pystyy seuraamaan ja uudelleen twiittaamaan muiden twiittejä.                                                                                                             

 

Snapchat - erityisesti nuorten käyttämä sovellus. Voi viestiä henkilökohtaisesti, ryhmissä tai laittaa omaan "tarinaansa", jossa kuva tai video näkyy 24h.