6.3.2018← Takaisin

Tampere on valmis toivottamaan nuoret tervetulleeksi kilpailemaan nuorten SM- ja KLL-mestaruusmitaleista

Tampereen Kaupissa kuhisee tulevana viikonloppuna, kun Suomen 13–23-vuotiaat hiihtäjät kokoontuvat kamppailemaan mitaleista SM- ja KLL-kisoissa. Tampereen Pyrinnön järjestämät kilpailut ovat kolmipäiväiset.

Kisaviikonloppu Tampereella Kaupin Urheilupuistossa alkaa perjantaina 18- ja 20-vuotiaiden SM-viesteillä sekä iltapäivällä hiihdettävällä 13–16-vuotiaiden Piiriviestillä. Lauantai on kisojen pääpäivä, kun nuorten SM-sarjoissa kilpaillaan vapaan väliaikalähdöissä 17–23-vuotiaissa sekä KLL-sarjoissa yhteislähdöissä 13–16-vuotiaissa. Tulessa on noin 900 hiihtäjää! Viikonloppu huipentuu sunnuntaina hiihdettäviin perinteisen pitkiin matkoihin 17–23 -vuotiaissa.

- Viime kaudella keräsimme kokemusta järjestämällä veteraanien SM-hiihdot, mutta sitä edellisistä SM-hiihdoista onkin jo vierähtänyt aikaa hiukan yli kymmenen vuotta. Onkin korkea aika palauttaa Kauppi SM-kisojen näyttämöksi, toteaa kilpailunjohtaja Pasi Rajala.

- Valmistelut ovat edenneet hyvin ja ovat aikataulussa. Onneksi tänä talvena myös säät ovat olleet puolellamme ja olosuhteet Kaupissa ovatkin tällä hetkellä loistavat, Rajala kehuu.

Kilpailuissa käytetään Pirunvuoren kilpalatuja, joilla ei ole päästy kilpailemaan useaan vuoteen lumenpuutteen vuoksi. Nyt käytössä ovat 5, 3,3 ja 2,3 kilometrin radat ja ne on stadionaluetta lukuunottamatta luonnonlumesta.

Kisoissa nähdään paljon tulevaisuuden tähtiä ja mahdollisesti yksi olympiakävijäkin, kun Kouvolan Hiihtoseuran Lauri Vuorinen on ilmoittautunut molemmille henkilökohtaisille matkoille. Lisäksi mukana on monia nuorten arvokisakävijöitä kuluvalta talvelta. Tampereen Pyrinnön oma joukkue on nuorissa seitsemän urheilijan kokoinen ja lisäksi KLL-kisaan osallistuu saman verran järjestävän seuran urheilijoita.

Lähtölistat: www.extime.fi/kisasivut

Kisasivut: http://www.hiihtoliitto.fi/nuorten-sm-hiihdot/tampere/

Nuorten SM- ja KLL-kisat somessa:

Facebook: @nuortensmhiihdot

Instagram: @nuortensmhiihdot