28.4.2015← Takaisin

Urheilijat valittu yhdistetyn valmennusryhmiin

Suomen Hiihtoliitto on valinnut yhdistetyn valmennusryhmät kaudelle 2015-16. Maajoukkueessa on kuusi urheilijaa. Lisäksi on Puolustusvoimien ryhmä, nuorten MM-ryhmä sekä kolme erillistä Lidl-ryhmää nuorille.

”Laajalla urheilijapohjalla Lahtea kohti mennään”, tiivistää päävalmentaja Petter Kukkonen.

Yhdistetyssä valmennus on pitkälti liittojohtoista, joten leiritystä on paljon. Leirivuorokausia ennen Rukan maailmancupin avausta kertyy noin 80.

Maajoukkueen uusi harjoituskausi alkaa Vuokatissa 18. –24. toukokuuta testileirillä, johon kuuluu myös hyppäämistä.

Yhdistetyn valmennusryhmät 2015–2016

A-maajoukkue: Ilkka Herola, Matti Herola, Eero Hirvonen, Jim Härtull, Leevi Mutru, Jussi Salo.

Puolustusvoimien ryhmä: Ville Heikkinen, Arttu Ålander, Markus Torni.

Nuorten MM-ryhmä: Mikko Hulkko, Santeri Hynninen, Wille Karhumaa, Henri Kavilo, Atte Kettunen, Atte Korhonen, Vili Laukkanen, Arttu Mäkiaho, Severi Taipale.

Lidl-ryhmä, vanhemmat: Timi Heiskanen, Waltteri Karhumaa, Jarkko Lankinen, Otto Niittykoski, Arttu Pohjola, Perttu Reponen, Rasmus Ähtävä.

Lidl-ryhmä, nuoremmat: Herman Happonen, Samuli Kankaanpää, Tuomas Kinnunen, Arsi Tietäväinen, Erno Tietäväinen.

Lidl-ryhmä, tytöt: Pinja Koivisto, Hertta Luoma, Vilma Meis, Anna-Maija Oinas, Elli Seppänen, Emilia Sorvisto, Julia Tervahartiala.