17.11.2011← Takaisin

Suomen yhdistetyn joukkue valmistautuu maailmancupin avaukseen Taivalkoskella ja Rovaniemellä

Suomen yhdistetyn joukkue valmistautuu maailmancupia edeltävät viimeiset päivät Taivalkoskella ja Rovaniemellä.

Suomen yhdistetyn joukkueen päävalmentaja Kimmo Savolainen kertoo joukkueen hyödyntävän Pohjois-Suomen lumiset harjoitusolosuhteet tehokkaasti vielä ennen kauden avausta Rukalla.
    -Tänään torstaina hypätään joukkueemme nuorten urheilijoiden kanssa Taivalkoskella, Janne Ryynänen on ollut viime päivät hiihtämässä Oloksella. Siirrymme tänään vielä Rovaniemelle, mutta käymme sieltä käsin vielä lauantaina Taivalkoskella hyppäämässä. Rovaniemellä Ounasvaaran mäki saadaan kuntoon näillä näkymin sunnuntaiksi, kertoo Savolainen harjoitussuunnitelmista.

Ennen maailmancupin avausta Rukalla on tärkeää saada vielä kisastartti alle.
    - Järjestämme harjoituskilpailun maanantaina 21.11. itävaltalaisten kanssa. Rovaniemellä on paikalla paljon eri maiden joukkueita, katsotaan nyt, tuleeko myös muita kisaan mukaan. On tärkeää saada startti ennen maailmancupin kisaa, toteaa Savolainen.

Rukan Nordic Opening maailmancupin avaukseen Suomen joukkueet, maajoukkue ja kansallinen ryhmä, nimetään maanantain 21.11. harjoituskisan jälkeen. Joukkue siirtyy Rukan kisamaisemiin tiistaina 22.11.

FIS Nordic Opening 25.-27.11.2011 www.nordicopening.fi