29.11.2012← Takaisin

Rukan alppikoulun freestylelaskijat auttavat miestä mäessä

RUKAN ALPPIKOULUN TIEDOTE, 29.11.2012

Rukalla avataan maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn maailman cup 30.11.-2.12.2012. Ruka Nordic Opening järjestetään tänä vuonna yhdettätoista kertaa. Suomalainen mäkihyppy ja yhdistetty on tällä hetkellä tukalassa tilanteessa niin taloudellisesti kuin urheilullisesti useamman loukkaantumisen myötä.

Finnjumping ry on aloittanut Kansalaistalkoot taloudellisen tilanteen parantamiseksi ”Auta miestä mäessä” -kampanjalla. Yrityksillä ja kansalaisilla on näin mahdollisuus kantaa kortensa kekoon suomalaisen mäkihypyn ja yhdistyn kehittämisen puolesta.

Tämän vuoden Ruka Nordic Opening -tapahtumassa Rukan Freestyleyhdistys ry osallistuu omalla panoksellaan Finnjumping ry:n Kansalaistalkoisiin hoitamalla ”Auta miestä mäessä” -kampanjaan kuuluvien tuotteiden myynnistä tapahtuman ajan paikan päällä. Rukan Freestyleyhdistys ry on Rukan alppikoulun freestylelinjan taustayhdistys mm. varainhankintaan. Rukan alppikoulun slopestyle -ja halfpipelaskijat tulevat myymään kampanjatuotteita. Freestyleryhmä muodostuu huipulle tähtäävistä c-maajoukkueen laskijoista sekä muista tulevaisuuden lupauksista.

”Paljon puhutusta lajien välisestä yhteistyöstä teemme nyt konkreettisen toimenpiteen omalta osin freestylehiihdon ja Finnjumping ry:n hiihtolajien välillä. Saadaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun urheilijamme voivat kerätä varoja valmentautumiseensa ja samalla tuoda oma panoksena Kansalaistalkoisiin.” sanoo nuorten olympiavalmentaja ja Rukan alppikoulun freestylelinjan vastuuvalmentaja Tomi Uuniemi.

Lisätietoja:
    Mauri Haataja, toiminnanjohtaja, Finnjumping ry, 040 720 4005, mauri.haataja@finnjumping.fi
    Tomi Uuniemi, Rukan alppikoulun freestylelinjan vastuuvalmentaja ja nuorten olympiavalmentaja, Rukan alppikoulu, 040 966 2536, tomi.uuniemi@kuusamo.fi