26.4.2013← Takaisin

Pekka Niemelä jatkaa mäkihypyn päävalmentajana

Suomen Hiihtoliiton johtokunta on tänään pitämässään sähköpostikokouksessa todennut, ettei sillä ole perusteita vaihtaa mäkihypyn päävalmentajaa. Liitto pitää näin kiinni aiemmin Pekka Niemelän kanssa tehdystä sopimuksesta.

Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Matti Sundberg arvioi, ettei mäkihypyn viime kauden huono menestys johtunut niinkään päävalmentajasta kuin hyppääjien loukkaantumisista sekä taustayhteisön huonosta taloudellisesta ja organisatorisesta tilasta.

"Tarkoituksenamme on luoda mäkihypyn kehittämiselle vakaa perusta. Päävalmentajan vaihtaminen olisi pikemminkin luonut epävarmuutta.  Yksittäisellä henkilövaihdoksella ei muutosta saada aikaan, vaan siihen vaaditaan lajin pitkäjänteistä kehittämistä", Hiihtoliiton puheenjohtaja Matti Sundberg sanoo.

Sundbergin mukaan Niemelä nauttii huippuhyppääjien ja valmentajien luottamusta. Hänen johdollaan voidaan näin ollen parhaiten rakentaa menestystä myös tuleviin Sotshin olympialaisiin.