22.3.2015← Takaisin

Ounasvaaralla kilpailtiin viikonloppuna mäkihypyn ja yhdistetyn Lidl cupin loppukilpailuiden merkeissä

Mäkihypyn ja yhdistetyn tulevaisuuden lupaukset kilpailivat viikonloppuna Ounasvaaralla järjestetyissä Lidl loppukilpailuissa (Hopeasompa). Kisoja päästiin käymään aurinkoisessa pikkupakkaskelissä ja niin olosuhteet että suorituspaikatkin olivat erinomaisessa kunnossa lähes koko kisojen ajan.

Nuorten tyttöjen määrä mäkihypyn ja yhdistetyn riveissä on ollut ilahduttavan noususuhdanteista parina viime kautena ja tämä näkyi nyt myös Lidl cupin osallistujamäärissä. Viikonloppuna Ounasvaaralla nähtiin tyttöjen sarjoissa (kolme sarjaa sekä mäkihypyssä että yhdistetyssä) yhteensä 17 osallistujaa, poikien sarjoissa määrän ollessa kaikkiaan reilut 100 kilpailijaa.

Myös Ounasvaaran Hiihtoseura ry:n mäkikoulun vastaavana toimiva Ali Hoikkala kertoi tyttöjen kasvaneen harrastajamäärän ilahduttavan kovasti. Hoikkala oli tyytyväinen myös viikonlopun Lidl loppukilpailuun kaikkiaan mutta etenkin suosineet ilmat ja hyvät olosuhteet suorituspaikoilla olivat mäkikouluvastaavan mieleen. Lauantaina kilpailijoita hellittiin kirkkaalla aurinkopaisteella, sunnuntain tuodessa mukanaan viimeisen sarjan kohdalla jo lumisadettakin.

Lidl cupin kokonaistulosten sarjojen kolme parasta tullaan palkitsemaan Lidl lahjakortein heti loppukilpailuviikonlopun jälkeen. Lahjakortit toimitetaan kokonaistulosten vahvistamisen jälkeen kunkin sarjan kolmelle parhaalle.

Hopeasomman / Lidl loppukilpailun tulokset kokonaisuudessaan: