15.12.2018← Takaisin

Norjan Robin Pedersen vei voiton Rukan Continental Cupissa – Arttu Pohjolalle uran paras sijoitus

Mäkihypyn Continental Cup jatkui tänään Rukalla. Kilpailua jouduttiin aikaistamaan iltapäivän huonon sääennusteen vuoksi ja lopulta kilpailu hypättiin yhden kierroksen mittaisena. Kilpailun voiton vei Norjan Robin Pedersen. Suomalaisista pisteille hyppäsivät Arttu Pohjola ja Eetu Nousiainen.

Kilpailun voittaja Robin Pedersen oli hyvin tyytyväinen otteisiinsa ja kertoi pitävänsä Rukan mäkeä erinomaisena.

– Hyppy oli ihan hyvä, vielä on paljon parannettavaa, mutta mennään askel askeleelta. Mäki Rukalla on täydellinen ja pidin vastatuulesta. Hienoa päästä hyppäämään huomenna taas, kommentoi Pedersen.

Suomalaisista parhaiten sijoittui 17-vuotias Arttu Pohjola, joka oli 21:s. Sijoitus oli Pohjolalle uran paras Continental Cup –tasolla. Pohjola oli jo alkuviikosta harjoittelemassa Rukalla ja koki silloin hyvien hyppyjen saamisen auttaneen tänään vaihtelevissa olosuhteissa.

– Kisa meni ihan hyvin. Oma, rento suoritus. Tavoitteena parantaa vielä huomiselle. Omat rennot hypyt, niin eiköhän se siitä lähde, totesi Pohjola.

Suomalaisista pisteille hyppäsi myös Eetu Nousiainen, joka oli kilpailun 24:s. Nousiainen vastasi myös päivän pisimmästä hypystä, leiskautettuaan koekierroksella huikeat 149 metriä.

Tulokset kokonaisuudessaan

Continental Cup jatkuu Rukalla sunnuntaiaamuna klo 10.

Kilpailutapahtumaa koskevat uutiset päivitetään Hiihtoliiton sivulle www.hiihtoliitto.fi

Tapahtumaa voi seurata facebookissa https://www.facebook.com/events/345968742898877/