13.1.2019← Takaisin

Norjalaiset vahvoja Rukan Continental Cupissa – suomalaisilta vahvaa joukkuepanosta

Norjalaiset hallitsivat Rukan Continental Cupin osakilpailuja. Norjalaiset ottivat molemmissa henkilökohtaisissa kilpailuissa neloisvoiton ja nousivat myös tänään korkeimmalle palkintopallille joukkuekilpailussa.

Lauantaina kilpailupäivä aloitettiin yhteislähtökilpailulla. Kilpailun mäkiosuutta ei kuitenkaan päästy hyppäämään ja se siirrettiin sunnuntaiaamulle. Norja nappasi kilpailussa neloisvoiton, jälleen Leif Torbjørn Naesvoldinjohdolla.

Nuorilta suomalaisurheilijoilta nähtiin kilpailussa vahva panos, kun viisi suomalaista taisteli pisteille. Parhaana suomalaisena nähtiin Wille Karhumaa, joka oli kilpailun 13:s. Uransa parhaaseen ylsi Waltteri Karhumaa, joka hiihti maaliin sijalle 14. Muut pisteille hiihtäneet urheilijat olivat Atte Kettunen (18.), Jesse Pääkkönen (23.) ja Otto Niittykoski (25.). Olli Salmela oli 33:s ja Timi Heiskanen 38:s.

Tulokset

Sunnuntaita jatkettiin joukkuekilpailulla. Norja rynnisti kilpailun ylivoimaiseen voittoon ennen Saksaa ja Itävaltaa.

"Saimme todella hyvät hypyt ja ladulla yritimme vain pitää johtoasemamme. Olemme kaikki todella tyytyväisiä kilpailuu", kommentoi Norjan Naesvold.

Nuorten maajoukkueen urheilijoista koostunut Suomen joukkue oli kilpailun viides.

Tulokset

Rukan osakilpailut olivat Suomen nuorten maajoukkueen urheilijoille myös viimeinen näyttöpaikka ennen nuorten MM-kisoja. Viimeisestä kisapaikasta taisteltiin vielä joukkueen sisällä. Joukkue nuorten MM-kisoihin julkistetaan huomenna.

Kuva: Antton Lämsä