3.1.2014← Takaisin

Mäkihyppy: Niemi Obertsdorfin harjoitusleirille, Muotka nostetaan mukaan Bischofshofeniin

Sami Niemi jättää väliin mäkiviikon kilpailut Bischofshofenissa ja liittyy muiden suomalaisten mukaan Obersdorfin harjoitusleirille. Tammikuun ensimmäisestä päivästä lähtien Obertsdorfissa ovat treenanneet Olli Muotka, Janne Happonen, Lauri Asikainen sekä Ville Larinto.

Obertsdorfin harjoituksissa tasaisen vahvasti hypännyt Olli Muotka nostetaan Niemen tilalle Bischofshofenin kisaan.

"Päätös Samin suhteen ei ole ainoastaan tästä päivästä kiinni. Mäkiviikko ei ole auennut Samille ja edessä on Bischofshofenin kisa, jossa etukäteen ylämäen vauhti ja ponnistuksen ajoitus ovat tärkeässä roolissa. Näissä kummassakin hypyn osa-alueessa on Samilla ollut ongelmia mäkiviikolla, joten tehtiin päätös nostaa tilalle tuore mies", kommentoi päätöstä päävalmentaja Pekka Niemelä.

Bischofshofenin kilpailu päättää Keski-Euroopan mäkiviikon; karsinta käydään sunnuntaina ja itse kisa maanantaina. Tätä ennen on vuorossa Innsbruckin kilpailu huomenna lauantaina. Kilpailussa suomalaisista mukana ovat Anssi Koivuranta, Janne Ahonen ja Jarkko Määttä.