16.2.2015← Takaisin

Mäkihyppääjät Falunin MM-kisoihin on nimetty

Suomen maajoukkue mäkihypyn MM-kisoihin Faluniin on nimetty. Joukkueeseen kuuluu viisi urheilijaa: Janne Ahonen, Lauri Asikainen, Ville Larinto, Jarkko Määttä ja Harri Olli.

”Mäkimaajoukkueen urheilijat valittiin viimeaikaisten maailmancupin ja continental cupin näyttöjen, maailmancup-pisteiden sekä viime viikolla Lahdessa pidetyn harjoitusleirin näyttöjen perusteella. Kaikkien valintaan liittyvien kriteerien kautta saimme kasaan tämän hetken parhaan viisikon. Kaikilla on hyvä nousukuntoinen kehitys menossa ja se avaa positiivisen näkymän Falunia ajatellen”, päävalmentaja Jani Klinga kertoo.

Alun perin joukkue oli tarkoitus julkistaa jo viikko sitten maanantaina, mutta päätöstä päätettiin lykätä yhteistyössä urheilijoiden kanssa. ”Halusimme siirtää valintoja viikolla, jotta saimme paremman tietämyksen Lauri Asikaisen kuntoutumisesta. Halusimme myös nähdä viimeisen viikonlopun kisat.  Näin saimme kaikille urheilijoille mahdollisuuden antaa näytöt nykyisestä kunnostaan. Lahden leiri oli myös hyvin tärkeässä roolissa, jotta saimme paremman kuvan urheilijoiden kunnosta useamman hypyn perusteella. Urheilijat ja heidän henkilökohtaiset valmentajansa olivat tietoisia prosessista, jolla valinnat tehtiin ja yhdessä hyväksyivät tämän menettelytavan, jotta saadaan paras viisikko kisoihin. Nyt voimme hyvillä mielin suunnata katseet kohti Falunia. Viikonloppuna näimme jo hyviä välähdyksiä onnistumisista ja niitä lähdetään hakemaan Falunista lisää”, Klinga kertoo.