10.4.2014← Takaisin

Leviltä tuttu Saarinen Hiihtoliiton markkinointiin

[caption id="attachment_6404" align="alignright" width="300"] Mikko Saarinen[/caption]

Hiihtoliiton markkinointi- ja tapahtumajohtajaksi on nimitetty Mikko Saarinen. Saarinen aloittaa tehtävässään 1. elokuuta pitkäaikaisen markkinointijohtaja Matti Leikosken siirtyessä eläkkeelle loppuvuodesta. Saarinen on antanut vahvat näytöt muun muassa Levin maailmancupin pääsihteerinä.

Yli 25 vuotta Hiihtoliitossa eri titteleillä, viimeksi markkinointijohtajana, työskennellyt Matti Leikoski siirtyy eläkkeelle tämän vuoden lopussa. Hänen seuraajakseen on nimitetty Mikko Saarinen, joka aloittaa tehtävässään 1. elokuuta 2014. Työpiste tulee sijaitsemaan Lahdessa.
    - Matti on tehnyt aivan huikean uran ja minulla on suuret saappaat täytettävänä. Minulle on todella iso juttu, että työskentelemme syksyn yhdessä. Hänellä on valtavasti sellaista hiljaista tietoa, jota ei ole kirjattu mihinkään ja minulla on mahdollisuus oppia häneltä, Saarinen kertoo.
    - Olen tyytyväinen, että saamme tällaisella taustalla olevan nuoren ammattilaisen mukaan tiimiin, Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala kertoo.
    - Saarinen tulee omalta osaltaan huolehtimaan vielä Levin maailmancupista sekä osallistuu Lahti 2017 tapahtuma - ja markkinointisuunnitteluun yhdessä Lahti 2017 pääsihteerin Janne Leskisen kanssa. Hiihtoliiton puolella Saarisen päätyö on media- ja markkinointioikeuksista huolehtiminen yhdessä toiminnanjohtajan kanssa, Kulmala avaa Saarisen toimenkuvaa.

Levin maailmancupin kautta Suomen Hiihtoliitto ja Kansainvälinen Hiihtoliitto FIS ovat miehelle tuttuja organisaatioita.
    - Siinä mielessä on helppo hypätä liikkuvaan junaan, että jalat on jo hiukan ovien välissä. Hiihtoliiton yleinen kiinnostavuus, brändi ja vetovoima elävät uutta tulemista. Meillä on kotikisat tulossa, joten aivan huikeaan saumaan pääsin mukaan. Minun ydinosaaminen liittyy markkinointiin, viestintään sekä tapahtumapuolelle, Saarinen kertoo.