6.9.2013← Takaisin

Junkkari laajentaa yhteistyötä mäkilajien kanssa

Junkkari Oy jatkaa miesten mäkimaajoukkueen pääyhteistyökumppanina ja laajentaa yhteistyötään myös yhdistetyn- ja naisten mäkimaajoukkueen pääyhteistyökumppaniksi. Suomessa mäkihyppy sekä yhdistetty ovat perinteisiä lajeja, joissa menestyksestä on saatu nauttia vuosikymmenien ajan. Viime vuosina menestys on ollut heikkoa, mutta haluamme osaltamme olla ”auttamassa miestä mäessä” ja nyt siis naisiakin - vaikeista ajoista huolimatta. Yhteistyöllä haemme myös näkyvyyttä niin Suomessa kuin meille tärkeissä vientimaissa.

MSK Group -konsernissa on Junkkari maatalouskoneita valmistettu jo yli 60 vuoden ajan. Kokemuksesta tiedämme, että kaikessa toiminnassa on myös huonompia aikoja. Niistä nouseminen vaatii kovaa työtä, halua menestyä ja rohkeutta tehdä uudistuksia. Mäkilajien paluu osaksi Suomen Hiihtoliittoa parantaa mahdollisuuksia löytää uudenlaisia toimintamalleja ja kehittää yhteistyötä hiihtoperheen sisällä. Junkkari on mukana tukemassa tätä uudistumista, jossa kaiken keskipisteenä on suomalaisen mäkiurheilun menestys pitkällä aikavälillä. Uudistumista ja kovaa työtä tarvitaan nyt, koska maailma ympärillämme muuttuu nopeammin kuin koskaan, ja kilpailu kiristyy niin urheilussa kuin liike-elämässäkin.

Suomen Hiihtoliitossa laajentunut yhteistyösopimus koetaan erittäin positiivisena osoituksena pitkäjänteisyydestä ja luottamuksesta tulevaisuuteen.

”Mäkiurheilu on mitä suurimmassa määrin suomalaista ja on hienoa jakaa yhteistyökumppanin kanssa samoja arvoja. Toinen merkittävä asia on kumppanuuden laajentuminen myös yhdistetyn sekä naisten joukkueen puolelle, sillä lajien nousukausi on vasta edessä, kuten Julia Kykkänen ja Ilkka Herola ovat viime aikoina osoittaneet”, kommentoi Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori sopimusta.