14.1.2018← Takaisin

Julia Kykkänen parantelee suoritustaan Sapporossa ollen sijalla 19.

Kilpailut Japanissa jatkuvat. Aikaisin aamulla Suomen aikaa hypätyssä kilpailussa Julia Kykkänen nousee tuloslistoilla sijalle 19.

Sapporon sunnuntaipäivän kilpailu ei tarjonnut kärkikolmikon osalta yllätyksiä, vaan hyppyjä vietiin Norjan Maren Lundbyn johdolla. Hänen ensimmäisen kierroksen liito kantoi 95.5 metriin ja toinen jopa vieläkin lähemmäs HS-pistettä, aina 98.5 metriin. Eilisen päivän kolmonen Sara Takanashi Japanista paranteli asemiaan pitäen saksalaisen kilpasiskonsa Katharina Althausin takanaan tuloksissa. Toisen ja kolmannen välistä piste-eroa oli ainoastaan 1.2 pistettä.

Julia Kykkänen venytti ensimmäisen kierroksen hyppynsä 85.5 metriin. Toisen kierroksen suoritus jäi ensimmäisestä muutaman metrien kantaen 78 metriä. Kykkänen keräsi hypyillään yhteensä 175.8 pistettä.

”Tänään oli vähän parempi päivä, kun eilen. Löysin taas vähän paremman tunteen ylämäen laskuasentoon. Eiköhän se siitä lähde pikkuhiljaa huilaamaan,” Julia Kykkänen kertoo.

”Eka kisahyppy oli jo aika lähellä hyvää hyppyä. Otetaan onnistumiset talteen ja jatketaan eteenpäin. Zaossa jatkuu ensi viikonloppuna kilpaileminen. Vähän mäkien profiilit vaihtuvat. Uskoisin, että se on Julian kannalta ihan hyvä ja, että hän tykkää siellä hypätä siitä mäestä. Toivotaan, että ilmat ja muut ovat hyviä ja mennään hyvällä fiiliksellä eteenpäin,” valmentaja Kimmo Kykkänen summaa.

Ensi viikonvaihteen kilpailut Zaossa starttaavat torstaina karsinnalla ja jatkuvat siitä aina sunnuntaihin saakka.

Tulokset:http://medias4.fis-ski.com/pdf/2018/JP/3036/2018JP3036RL.pdf