16.10.2013← Takaisin

ISO-SYÖTE MÄKIHYPYN KUMPPANIKSI, SOPIMUS YLTÄÄ LAHDEN MM-KISOIHIN

Hiihtokeskus Iso-Syöte on solminut pitkän pääyhteistyökumppanuuden Suomen mäkihyppymaajoukkueen kanssa. Sopimus on nelivuotinen ja sopimuksen taloudellinen vaikutus mäkimaajoukkueelle on erittäin merkittävä. Sopimus kattaa naisten- ja miesten mäkihypyn maajoukkueet. Rahaa ohjataan myös junioritoiminnan kehittämiseen muun muassa alakouluille kehitetyn Lasten Mäkiviikko -tapahtuman kautta.

"Yhteistyö tarjoaa erinomaisen näkyvyyden Iso-Syötteen tärkeillä markkina-alueilla Pohjois- ja Keski-Euroopassa.Yhteistyö on hyvin monitahoinen ja tukee vahvasti Iso-Syötteen kasvua", perustelee teollisuusneuvos Jorma Terentjeff kumppanuutta.

Terentjeff tietää, että urheilulajin nostaminen huipulle vaatii panostusta nuorisotyöhön ja kärsivällisyyttä myös perustoimintojen kehittämiseen. Terentjeff oli mukana nostamassa Oulun Kärppiä jääkiekon neljään Suomen mestaruuteen 2000-luvulla.

"Yhteistyömme kannalta näen myös tärkeänä sen, että Hiihtoliitto tulee panostamaan vahvasti junioritoimintaan, mikä luo pohjan suomalaishyppääjien jatkuvalle menestymiselle."

Sekä taloudellisten että urheilullisten haasteiden kanssa paininut suomalainen mäkihyppy sai keskiviikkona puhtaan taloudellisen panoksen lisäksi taustatuekseen vahvan yritys- ja urheilumaailman osaajan, teollisuusneuvos Jorma Terentjeffin. Yhteistyösopimuksen myötä Terentjeff tulee vaikuttamaan Suomen Hiihtoliiton brändi- ja markkinointityöryhmässä, joka koostuu maan johtavista markkinoinnin ja myynnin ammattilaisista.

Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja pitää sopimusta merkittävä askeleena muun muassa mentäessä kohti Lahden koti-MM-kisoja vuonna 2017. Taloudellisten resurssien lisäksi sopimus antaa mahdollisuuden katsoa mäkihypyn kehittämistä pitkäjänteisesti. Vaikka kumppaninäkyvyys tuleekin esille pääosin mäkihypyn A-maajoukkueen kautta, sopimus on moniin vuosiin merkittävin koko suomalaista mäkihyppyä eteenpäinvievä kumppanisopimus.

"Sopimuksessa ovat kaikki ne elementit paikallaan, mitä tarvitaan, jotta voimme katsoa tulevaisuuteen. Olemme hakeneet pitkäaikaisia kumppaneita, joiden kanssa yhdessä voimme suunnitella kumpaakin osapuolta mahdollisimman hyvin hyödyttäviä toimenpiteitä ja sisältöjä", Vuori sanoo.

”Tiedän, että mäkihypyn ja yhdistetyn aallonpohja on nyt nähty. Voimme odottaa jo positiivisia yksittäisiä tuloksia tulevalla olympiakaudella", Vuori jatkaa.