29.5.2019← Takaisin

Europcar muistaa stipendillä nuorten MM-edustaja Annamaija Oinasta

Yhdistetyn maajoukkueen pitkäaikainen yhteistyökumppani Europcar jakaa vuosittain stipendin nuorelle lupaavalle yhdistetyn urheilijalle. Kauden 2018/2019 päätteeksi stipendi on myönnetty Annamaija Oinaalle.

Oinas edusti Suomea Lahdessa historiallisessa naisten yhdistetyn ensimmäisessä nuorten MM-kilpailussa sekä mäkihypyn henkilökohtaisessa ja sekajoukkuekilpailussa.

Kannustusstipendi myönnettiin valmentajien ehdotuksesta tärkeää naisten yhdistetyn pioneerityötä tekevälle Oinaalle. Annamaija Oinas on ollut ensimmäisiä tyttöjen yhdistetyn harrastajia Suomessa ja on jatkanut tavoitteellisesti harjoittelua kohti kansainvälisiä kilpailuja.

"Annamaija on alle 18-vuotiaiden Suomen mestari sekä kansainvälisten kisojen menestynein tyttöurheilijamme. Hän on ehdottomasti potentiaalinen menestyjä tulevaisuudessa nuorten arvokilpailuissa", arvioi nuorten maajoukkueen valmentaja Antti Kuisma Oinasta, joka sai tällä kaudella ensimmäisen kerran ikänsä puolesta kilpailuoikeuden nuorten MM-kisoihin.

Kaudella 2018/19 Oinas osallistui nuorten MM-kisojen lisäksi Continental Cupin kilpailuihin, jotka ovat toistaiseksi korkeimman tason kansainvälisiä kilpailuja naisten yhdistetyssä. Naiset kilpailevat ensimmäisistä yleisen sarjan MM-mitaleista todennäköisesti Oberstdorfissa vuonna 2021.

Naisten yhdistetyn tukeminen erilaisin toimenpitein on sekä Suomen Hiihtoliiton että Kansainvälisen Hiihtoliiton (FIS) strategian mukaista toimintaa tasa-arvoisemman hiihtourheilun saavuttamiseksi.

Yhdistetyn päävalmentaja Petter Kukkonen näkee Annamaija Oinaan erinomaisena naisten yhdistetyn edelläkävijänä.

"Annamaija on pirteä ja lahjakas nuori urheilija, joka omaa sekä lahjakkuuden että iloisen ilmeen, joita urheilussa tarvitaan. Haluamme ehdottomasti kannustaa tyttöjä mukaan yhdistetyn ladulle ja Annamaija on siinä erinomainen esikuva", sanoo Kukkonen.

Europcar on ollut yhdistetyn maajoukkueen tukija 12 vuoden ajan ja jatkaa yhdistetyn maajoukkueen pääyhteistyökumppanina helmikuussa allekirjoitetulla sopimuksella Pekingin olympialaisiin 2022 saakka.

Liitteen kuvassa Annamaija Oinas nuorten MM-kilpailustartissaan Lahdessa tammikuussa.
Kuvan kreditointi SHL/Janina Pitkänen