7.2.2019← Takaisin

Europcar jatkaa yhdistetyn maajoukkueen pääyhteistyökumppanina kohti Pekingiä

Seefeldin MM-kisoihin nimetty joukkue sai erinomaisia uutisia kotimaassa kilpailtavan maailmancupin aattona. Suomen johtava autovuokraamoketju Europcar jatkaa yhdistetyn maajoukkueen pääyhteistyökumppanina.

Europcar ja Hiihtoliitto ovat sopineet kolmivuotisesta yhteistyökumppanuudesta, joka vie nuorta ja menestysnälkäistä yhdistetyn maajoukkuetta kohti Pekingin vuoden 2022 olympialaisia.

Yhdistetyn joukkueen tie kohti maailman kovinta kärkeä on takavuosien menestyslajissa ollut haastava. Potentiaalisuus, joukkuehenki ja pitkäjänteinen työ on tunnistettu myös yhteistyökumppanien puolelta. Europcarin tie yhdistetyn maajoukkueiden pääyhteistyökumppanina alkoi kaudella 2006-2007.

"Yhteistyössämme yhdistetyn maajoukkueen kanssa nousee esiin pitkäjänteinen ja päämäärätietoinen molempien osapuolten tavoitteiden ja arvojen mukainen toiminta", kiteyttää Europcarin toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

"Vanha kansanviisaus sanoo ”Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa”, on ollut hienoa kulkea yhdistetyn joukkueen mukana yhteistyökumppanina yli 10 vuotta, johon on sisältynyt niin menestystä kuin haastavampiakin aikoja. Urheilijoiden päämäärätietoinen valmentautuminen, panostus ja halu antaa kaikkensa menestyksen eteen on aina tehnyt minuun vaikutuksen ja arvostankin heidän suurta kurinalaisuutta elämänhallinnassa kilpailukaudella kuin sen ulkopuolella", jatkaa Holopainen.

Kahdentoista vuoden kumppanuus on myös nuorella iällä joukkueen keulakuvaksi nousseen Ilkka Herolan uralla merkittävä. Herola nostaakin esille Europcarin kunnioitettavan tuen haastavinakin aikoina.

”Europcar on ollut joukkueen lisäksi myös minun henkilökohtainen tukijani vuodesta 2013. Se on tukenut vaikeinakin aikoina, ei vain menestyksen hetkellä, ja se on minusta kunnioitettavaa. Ilman Europcarin tukea, emme harjoittelisi tällä tasolla ja näin ammattimaisesti”, sanoo Herola.

Herolan lisäksi Europcar tukee henkilökohtaisilla sopimuksilla Eero Hirvosta sekä nuorten maajoukkueessa harjoittelevaa Wille Karhumaata.

Yhdistetyn maajoukkueen videoterveiset Europcarille voi katsoa tästä.

Lasten Lumipäivät liikkuu Europcarin autolla

Yhdistetyn maajoukkueen lisäksi Europcarista tuli Hiihtoliiton lasten ja nuorten projektin yheteistyökumppani vuonna 2018. Vihreä-valkoinen pakettiauto näkyy kiertueella seuraavien kolmen vuoden aikana, kun Europcar on näkyvästi mukana Lasten Lumipäivät -kiertueella. Europcar liikuttaa kiertuetta auton muodossa ympäri Suomen, tällä kaudella 25:llä paikkakunnalla.

"Tulevaisuus on tärkeää, siksi halusimme lähteä mukaan myös Lasten Lumipäivät -kiertueelle, jotta jatkossakin saamme nauttia ikimuistoisia hetkiä suomalaisten urheilijoiden rinnalla kotikatsomoissamme ja toisaalta varmistaa, että kaikki pääsevät kokeilemaan liikkumisen riemuja jo nuorella iällä. Toivon, että he saavat liikunnan kipinän osaksi jokapäiväistä henkistä ja fyysistä hyvinvointia", hymyilee Holopainen.

Auton lisäksi maajoukkueen ja Lasten Lumipäivien yhteinen Europcarin näkyvyyselementti on jo ikoniseen asemaan noussut vihreä mäkihyppykypärä.

Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala kiittää Europcaria pitkästä yhdistetyn joukkueen kumppanuudesta. Sopimuksen laajeneminen lasten ja nuorten toimintaa mahdollistamaan on panostusta tulevaisuuteen.

"Europcarin sitoutuminen yhdistettyyn lajina on ihailtavaa. Mennyttä peilaten Europcar on ollut mahdollistamassa yhdistetyn kokonaiskasvua ja nyt sitoutuminen koko olympiadiin on merkittävä tuki joukkueelle. Lisäksi lasten projektin kumppanuus antaa pohjaa tulevaisuuden tähdille päästä mukaan lajeihin ja ehkä myös omalle urheilijan polulle", toteaa Kulmala.

Europcar on Suomen johtava autovuokraamo. Suomessa Europcarin lisenssioikeuksien haltija on Interrent Oy, joka on toiminut jo vuodesta 1967. Palvelemme asiakkaitamme yli 30 paikkakunnalla, ja palveluksessamme on 200 autonvuokrauksen ammattilaista.  www.europcar.fi