5.6.2017← Takaisin

Yhteisestä arvopohjasta tukea pitkäaikaiselle yhteistyölle - St1 ja Hiihtoliitto ovat sopineet seuraavan olympiadin kestävästä yhteistyöstä

Suomalainen energiayhtiö St1 ja Suomen Hiihtoliitto jatkavat pitkää ja laaja-alaista yhteistyötään. Jatkosopimus on allekirjoitettu yli seuraavan olympiadin vuosille 2018–2022.

St1:n ja Suomen Hiihtoliiton yhteistyö alkoi vuonna 2001 ja on maastohiihdon pitkäikäisin. Uuden sopimuksen myötä kumppanuuden kesto yltää yli 20 vuoteen.

”Hiihtoliitolle St1 on pitkäikäisenä kumppanina ollut erittäin tärkeä. Se on mahdollistanut pitkäjänteisen työn suomalaisen maastohiihdon eteen jokaisella tasolla nuorista huippu-urheiluun saakka”, sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Hiihtoliiton ja St1:n yhteistyö näkyy yli koko maastohiihtokentän. St1 näkyy laajasti niin maajoukkueiden kuin suomalaisen hiihdon huipputuotteen Suomen Cupin pääyhteistyökumppanina. Hiihdon tulevaisuutta turvataan tukemalla nuorten maajoukkueen, St1-ryhmän toimintaa. Kilpailutapahtumissa St1 on mukana niin nuorten SM-hiihdoissa kuin Hopeasompa-kisoissakin.

Viimeisten vuosien aikana Suomen maastohiihtomaajoukkueesta on rakennettu päävalmentaja Reijo Jylhän johdolla uusien toimintamallien edelläkävijää koko suomalaisessa huippu-urheilukentässä. Avainasemassa ovat olleet niin yhteistyökumppanit kuin huippu-urheilun toimijat, jotka ovat mahdollistaneet kehityksen. Rohkeasti eteenpäinkatsova joukkue on St1:lle, joka jakaa samoja arvoja hiihtomaajoukkueen kanssa, luonnollinen valinta yhteistyökumppaniksi.

”Uusi sopimus on luonteva jatko jo pitkälle, vakiintuneelle hyvälle yhteistyöllemme. Haluamme entisestään syventää yhteistyötä ja yhdessä lisätä urheilun kiinnostavuutta sekä innostaa uusia harrastajia lajin pariin. Meille suomalainen maastohiihto on luonteva yhteistyökumppani, sillä se vaatii samoja ominaisuuksia kuin oma toimintamme: pitkäjänteisyyttä, periksiantamattomuutta ja rohkeutta. Toivomme parhainta menestystä suomalaiselle hiihdolle”, toteaa toimitusjohtajaMika Wiljanen St1:ltä.

***

St1 on suomalainen energiakonserni, jonka visiona on olla CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Yritys tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 koostuu kahdesta sisarkonsernista: St1 Nordic keskittyy polttonesteiden markkinointiin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten jätepohjaisiin edistyneisiin etanolipolttonesteisiin ja teolliseen tuulivoimaan. Konsernilla on kaikkiaan 1450 St1- ja Shell-huoltoasemaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Sisarkonserni St1 Group keskittyy puolestaan öljynjalostukseen. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja yrityksen palveluksessa on 700 henkilöä. www.st1.fiwww.st1.eu

Kuvassa Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala St1:n toimitusjohtaja Mika Wiljanen "paiskaavat" kättä yhteistyön jatkon merkiksi.