22.12.2014← Takaisin

Tour de Skin urheilijavalinnat

Suomen edustus vuoden vaihteen jälkeen starttaavalle Tour de Skille on nimetty. Mukaan tourille lähtee kaikkiaan kymmenen urheilijaa.

Tour de Skille on nimetty kymmenen urheilijaa.  Mukaan lähtee viisi nais- ja viisi mieshiihtäjää. Päävalmentaja Reijo Jylhä avaa urheilijavalintoja: ”Tourin valintojen pohjalla on myös urheilijoiden henkilökohtaisia valintoja, kun osa päätti jättää tourin tänä vuonna väliin. Heikkisen Matti päätti tässä tilanteessa keskittyä harjoitteluun ja Falunin Skandinavia Cupiin. Riitta-Liisa Roponen on keskittynyt vapaan hiihtämiseen ja Riikka Sarasoja-Lilja keskittyy tässä vaiheessa harjoitteluun.”

”Kokosimme joukkueen lähtökohtaisesti heistä, jotka ovat maailmancupin pisteille hiihtäneet. Hyvärisen Perttu hiihti miesten puolella hyvän Skandinavia Cupin kisan Norjassa. Meillä on tarvetta saada yksi mies lisää sinne maailmancupin pisteille, että saisimme normaalimatkoille nostettua quotaa (maapaikkojen määrää) neljästä viiteen. Me keskustelimme myös siitä, lähtisikö Martti (Jylhä) prologissa yrittämään yhdelle matkalle pisteille hiihtämistä sekä olisiko tämä ollut paikka Susanna Saapungille, joka hiihti Skandinavia Cupissa hyvin. Päädyimme kuitenkin, että Martti keskittyy omaan sprinttiprojektiinsa ja Susanna menestymiseen Skandinavia Cupissa.”

Tour de Skin alkuun on aikaa, joten päävalmentaja pitää oven auki sen suhteen, että joukkuekokoonpanoon tulisi muutoksia esimerkiksi sairasteluiden takia. ”Ei ole kuitenkaan näköpiirissä, että edellä mainittujen ratkaisujen ulkopuolelta tulisi ketään hiihtämään touria, ainakaan kokonaan, Susanna on siinä lähimpänä

Urheilijavalinnat Tour de Skille
Sami Jauhojärvi