26.2.2012← Takaisin

Suomen tytöille PM-viestipronssia

Suomen tytöt Hanna Varjus, Elsa Airaksinen ja Andrea Julin ylsivät PM-pronssille Viron Mammasteessa sunnuntaina. Tyttöjen 3x3,3 kilometrin viestin voitti Ruotsi, jolle Suomi hävisi tiukassa kamppailussa vain 0,7 sekuntia. Hopean vei Norja vain 0,1 sekuntia Suomen edellä.

Suomen kakkosjoukkue oli kilpailun viides 19,8 sekuntia kärjestä.

Poikien viestissä mitalisijat menivät Norjalle. Suomen kakkosjoukkue Joona Joensuu, Santeri Erola ja Joni Mäki sijoittui kilpailussa neljänneksi 10,5 sekuntia voittajajoukkueelle hävinneenä. Suomen ykkösjoukkue oli seitsemäs.

”Tänään oli hyvä päivä. Sekä tytöissä että pojissa olimme hyvin taistelussa mukana. Pojissa harmittavasti Joni kaatui ankkuriosuudella hyvistä asemista, ja siinä Norjan kolmikko pääsi karkaamaan. Myös Andrealla oli pientä kolarointia ankkuriosuudella. Pojissa meillä oli ennakkoonkin kaksi hyvää joukkuetta, tytöissä kakkosjoukkuekin oli hyvin mukana kärkitaistossa. Kisat menivät tavoitteiden mukaisesti, saimme kolme mitalia ja pystyimme kaikilta osin olemaan kärkipäässä muutenkin. Meillä on 18-sarjassa hyviä urheilijoita”, joukkueenjohtaja Juho Halonen tiivisti tyytyväisenä kolmipäiväisen rupeaman antia.