18.5.2010← Takaisin

Suomen maastohiihdon A-maajoukkueelle ruotsalainen kakkosvalmentaja

Suomen maastohiihdon A-maajoukkueen päävalmentaja Magnar Dalenin aisapariksi on valittu Ruotsin entisen B-maajoukkueen päävalmentaja Niclas Grön (38). Niclas Grön on käynyt läpi Ruotsin hiihtoliiton valmentajakoulutukset ja on toiminut Hanna Falkin, Hanna Brodinin ja Anti Saarepun henkilökohtaisena valmentajana. Sopimus on kaksivuotinen (1+1) ja se astuu voimaan 1.6.2010.

Niclas Grönin vahvuuksia valmentajana ovat voimaharjoittelu, tekniikka, taktiikka, maksiminopeus ja henkinen valmennus. Näillä valmennuksen osa-alueilla hän uskoo vahvistavansa Suomen maajoukkuetta lajin muututtua ja muuttuessa merkittävästi yhteislähtö-, yhdistelmähiihto- ja sprinttikilpailujen myötä.

Huhtikuun lopussa pidetyssä Suomen Maastohiihto ry:n hallituksen kokouksessa B-maajoukkueen valmentajaksi valittiin 29-vuotias Ilkka Jarva Sotkamosta ja nuorten maajoukkueen / ST1-ryhmän valmentajaksi 28-vuotias Janne Hyyppä Rovaniemeltä.

Suomen maastohiihdon suurin yhteistyösopimus

Suomen Maastohiihto ry on solminut Suomen maastohiihdon historian kaikkien aikojen suurimman yhteistyö- ja vaatesopimuksen. Sopimus on nelivuotinen, jonka myötä Craft toimii Suomen Maastohiihdon virallisena sponsorina kausina 2010 - 2014. Sopimus astuu voimaan 1.6.2010.

Craft tulee näkymään maastohiihtomaajoukkueiden hiihtovaatteissa maailmancupissa, MM-kilpailuissa, nuorten MM-kilpailuissa ja olympialaisissa sekä erinäisissä muissa tapahtumissa. Sopimuksen tavoitteena on saada varustettua maajoukkueet alansa kilpailukykyisemmillä varusteilla ja kehittää osapuolten toimintaa.

Lisätietoja:

Suomen Maastohiihto ry