30.1.2014← Takaisin

Suomen joukkue mitalijahtiin nuorten PM-kisoihin

Maastohiihtäjät hyvillä mielin ja kovin tavoittein viikonlopun PM-kilpailuihin. Rovaniemellä kilpailtavissa Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa on Suomella mukana kova joukkue ja tavoitteena onkin menestyä jokaisella matkalla. Perjantaina ohjelmassa on vapaan sprintit, lauantaina perinteisellä hiihtotavalla tytöillä 5km ja pojilla 10km.

Koko Suomen joukkue oli kilpailuja edeltävänä päivänä rennoissa ja odottavissa tunnelmissa. Erityisesti tunnelmaa luo se, että kilpailut käydään Suomessa tutuissa maisemissa.
- Oma paras on tavoitteena ja ehkäpä vähän enemmänkin. Omasta joukkueesta löytyy kovia vastuksia ja tämän lisäksi mukana on aina kovia urheilijoita erityisesti länsinaapureista, toteaa Johanna Matintalo, jolla on kokemusta PM-kilpailuista jo viime vuodelta.

Lauri Lepistö toivoo parempia tuloksia kuin viime vuodesta, jolloin tuliaisina oli viestipronssi:
 - Joukkue on tasainen ja omastakin porukasta löytyy kovia vastuksia. Lisäksi Norjasta tulee aina kova vastus, mutta uskon, että voimme haastaa heitä erittäin hyvin.

Joukkueenjohtaja Ville Oksanen luottaa joukkueeseensa ja uskoo, että jokaisessa kilpailussa voidaan sijoittua palkinnoille. Radat ovat selkeästi kovemmat kuin edellisenä vuotena Trondheimissa ja erityisesti kova perinteisen normaalimatkan rata on sekä joukkueenjohdon että urheilijoiden mieleen.

- Fiilikset ovat todella hyvät ja joukkue on erittäin hyvässä kunnossa. Kilpailuradat ovat todella kovat ja hyvät ja pääsemme loistavalle, niin sanotulle ylävitoselle, hiihtämään normaalimatkalla joka on erittäin vaativa rata. Olemme tyytyväisiä kun urheilijat ovat tyytyväisiä, joukkueemme on kuitenkin sen veran hyvä että voimme lähteä hakemaan mitaleja joka matkalta ja pyrimme olemaan maastohiihdon puolella myös paras maa, joukkueenjohtaja Oksanen toteaa.

Kisasivut:

Suomen joukkue: