11.10.2017← Takaisin

Pohjoismaiden johtava hotelliketju Scandic maastohiihtojoukkueen pääyhteistyökumppaniksi

Suomen maastohiihto on saanut jälleen uuden ja merkittävän yhteistyökumppanin, kun hotelliketju Scandicin kanssa on allekirjoitettu kolmivuotinen pääyhteistyökumppanuus. Scandic Hotelsista tulee myös Suomen Hiihtoliiton virallinen yhteistyökumppani ja hotellipartneri.

Yhteistyön perustana ovat vahvat juuret pohjoismaissa. Scandic on pohjoismaiden johtava hotelliketju, jolle pohjoismaisten urheilulajien tukeminen, erityisesti menestyneen maastohiihdon, on tärkeää.

Scandic tukee Suomen maastohiihtomaajoukkuetta huipputasolla sekä valmennus -ja seuratoimintaa. Hotelliketju haluaa olla osa suomalaista hiihtoperhettä huipulta harrastajiin ja lajin seuraajiin.

”Hiihto on koko Suomen urheilulaji ja sen suosio on nousussa. Haluamme olla mukana edistämässä lajin huippu-urheilun kehitystä sekä maajoukkueen menestystä. Tuomme hiihdon myös lähemmäs asiakkaitamme ja tarjoamme mahdollisuuksia lajin harrastamiseen ja sen seuraamiseen hotelleissamme osana yhteistyötämme”, kertoo Christian Borg, Suomen kaupallinen johtaja Scandic Hotelsilta.

Scandicin hotelliverkosto tarjoaa asiakkailleen laajan majoitusvalikoiman ympäri Suomen. Suomalainen maastohiihto elää menestyskauttaan, mikä mahdollistaa niin maajoukkuetoiminnan kasvattamisen kuin myös osaamisen jalkauttamisen valmennusverkostossa laajasti ympäri Suomen.

Suomen Hiihtoliitto on ylpeä saadessaan hotellipartnerikseen menestyvän Scandicin. Kokonaisuudessaan sopimus on niin maastohiihdolle kuin Hiihtoliitolle merkittävä.

”Sopimus on Hiihtoliitolle erittäin merkittävä ja aloitamme yhteistyön Scandicin kanssa innoissamme. On hienoa, että Scandicin kaltainen tunnettu ja arvostettu yritys näkee suomalaisen maastohiihdon lajina, jonka kautta haluaa tehdä markkinointia ja viestintää sekä olla myös mukana kehittämässä lajia kohti uusia tavoitteita. Toivotamme Scandicin lämpimästi tervetulleeksi mukaan suomalaiseen hiihtoperheeseen”, toteaa Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari Töykkä.

***

Suomen Hiihtoliitto on hiihtolajien kattojärjestö Suomessa. Hiihtoliittoon kuuluu noin 500 jäsenseuraa, joiden yhteenliittymänä sen tehtävä on edistää hiihtourheilua sekä kehittää hiihtolajeja koko Suomen kansan keskuudessa lasten ja nuorten toiminnasta huippu-urheiluun saakka. Hiihtoliiton alaisiin maastohiihdon ja parahiihdon maajoukkueisiin kuuluu lähes 50 urheilijaa. www.hiihtoliitto.fi

Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliyritys, jolla on 15 000 tiimiläistä, yli 230 hotellia ja 45 000 hotellihuonetta toiminnassa ja tuloillaan. Scandic Friends on Pohjoismaisen hotellisektorin suurin kanta-asiakkuusohjelma, johon kuuluu lähes kaksi miljoonaa ihmistä. Yritysvastuullisuus on aina kuulunut keskeisesti Scandicin toimintaan, ja Scandic on nimetty Pohjoismaiden parhaaksi hotellibrändiksi. Scandic listattiin Tukholman pörssiin 2. joulukuuta 2015. www.scandichotelsgroup.com