18.2.2015← Takaisin

Nuorten SM-kisakausi alkaa Imatralla

Nuorten kotimainen arvokisakausi alkaa viikonloppuna Imatralla, jossa jaossa ovat nuorten SM-sprintin mitalit sekä Koululiikuntaliiton mestaruudet.

Lauantaina hiihdettävän nuorten SM sprintin osallistujamäärä on 473 urheilijaa. Sunnuntain KLL mestaruushiihtoihin ilmoittautui 702 hiihtäjää. Säpinää on siis laduilla aika tavalla. Sääennuste lupaa nollan tuntumassa olevia lämpötiloja ja ehkä vähän sateitakin. Kilpailut hiihdetään Imatran Ukonniemen uuden, ensi kesänä rakennettavan stadionin pohjalla. Stadionille tulevat pesäpallokenttä, ampumahiihtostadion ja hiihtostadion. Katsomopaikkoja tulee 5000 ja kesäleireilyä ja treeniä varten 3,3km mittainen rullarata. Vieressä on leirintäalue ja Aviasport suurhalli, jossa iso osa kilpailutoimintoja nytkin tapahtuu. Alueella on myös jäähalli, yleisurheilukenttä, jalkapalokentät ja tennishalli. Loma-asunnot ja kylpylät ovat kivenheiton päässä.

Kilpaladut testattiin viime viikonloppuna pidetyillä Aluemestaruushiihdoilla, joissa osanottajia oli noin 150. Sprinttilatu on n. 1,2km ja se taittuu nopeimmilla alle kolmen minuutin. Päivän paras noteeraus oli 2:28. Sprinttiraata sisältää tasuriosuuksia, hiihtonousuja ja haarakäyntejä.

Kisasivut

Lähde: Kisajärjestäjien tiedote