26.10.2010← Takaisin

Maastohiihdon suksihuoltajia koulutettiin Uudessakaupungissa

Maastohiihdon I-tason huoltokurssilla Uudessakaupungissa opiskeli kahdeksan innokasta hiihtoihmistä, jotka halusivat oppia voitelemaan omia tai lastensa suksia. Koulutus toteutettiin yhteistyössä Hotelli Aquariuksen ja VahterusRing-hiihtoputken kanssa. Järjestelyt olivat ensiluokkaiset ja edellisistä vuosista saadut kokemukset oli hyvin huomioitu.

Luennot toteutettiin hotellilla erittäin hyvässä luentotilassa ja käytännön voitelut kuntoputkessa, josta siirryttiin opittujen voiteluohjeiden jälkeen seinän toiselle puolelle kokeilemaan itse voideltuja suksia hiihtoputkeen.

Rovaniemellä oli tarkoitus järjestää I-tason kurssi 29. - 31.10.2010, mutta se jouduttiin peruuttamaan osallistujapulan takia. Koulutuksen peruuntuminen oli neljään vuoteen ensimmäinen.

Helsingin Ylläs Hallissa on tarkoitus pitää vielä yksi I-tason kurssi 3. -  5.12.2010, johon toivotaan runsasta osallistumista.

Vuokatissa järjestettävälle II-tason kurssille on ilmoittautuneita jopa niin paljon, että kaikkia ei voida ottaa mukaan. Nyt rannalle jäävät voivat osallistua syksyn 2011 II-tason koulutukseen.

Huoltokoulutusinfoa löytyy linkistä http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/koulutus/huoltokoulutus/