15.5.2005← Takaisin

Maailmancupien järjestäjät vaihtoivat kokemuksia Keuruulla

Suomessa järjestettiin viime kaudella kaikkien pohjoismaisten lajien maailmancupien osakilpailuja: Kuusamossa Rukalla, Lahdessa ja Kuopiossa. Sama on edessä tulevalla kaudella.

Tulevalla kaudella Suomessa järjestetään 15 maailmancupin osakilpailua, näistä 13 pohjoismaisissa lajeissa. Tämän tason kilpailujen järjestäminen on vaativa tehtävä. Järjestelyjen on oltava korkeat laatukriteerit täyttäviä niin itse kilpailujen järjestämisen, televisiointien ja mediapalvelun, yleisön ja yhteistyökumppanien palvelun kuin monen muunkin asian suhteen. Vaaditaan paljon tekijöitä ja paljon rahaa - kaikkien velvoitteiden hoitamiseen tarvitaan miljoonabudjetit.

Paikkansa FIS:n mc-kalentereissa vakiinnuttaneet suomalaispaikkakunnat Kuusamo, Lahti ja Kuopio ovat yhdessä Suome Hiihtoliiton kanssa todenneet, että tämän tason kilpailujen järjestämisessä on tehtävä myös yhteistyötä. Käytännön yhteistyöstä on esimerkkinä Keuruulla viikonloppuna järjestetty em. kisajärjestäjien avainhenkilöiden ja liiton edustajien kauden yhteenvetotilaisuus, jossa myös käytiin läpi tulevaisuuden suunnitelmia.