12.3.2016← Takaisin

Lumitalkoot varmistavat nuorten SM-hiihtojen olosuhteet Valkeakoskella

Nuorten SM-hiihdot järjestetään Valkeakoskella 19. –20. maaliskuuta 2,5 kilometrin lenkillä, jonka olosuhteiden eteen tehdään kaikki mahdollinen.

”Tällä hetkellä 2,5 kilometrin latu on ok-kunnossa. Ladusta tällä hetkellä tykkilunta on noin 1,3–1,4 kilometriä, lisäksi on luonnonlunta. Olemme tehneet viikolla lumitöitä ja alkavalla viikolla teemme vielä lisää. Tykitämme lunta ja tuomme puhdasta lunta muualta”, kilpailunjohtaja Ahti Vuorinen sanoo.

Tykkilumi on tarpeen, sillä sen säilyvyys on lämpimien päivien tullen huomattavasti luonnonlunta parempi. Juuri 2,5 kilometrin ladun käyttämisen vuoksi alun perin sunnuntaina ohjelmassa olleet yhteislähtökilpailut on muutettu väliaikalähdöiksi. Tällä varmistetaan tasapuoliset olosuhteet kilpailijoille, sillä ruuhkaa ei yhteislähtöjen tavoin synny.

Valkeakosken Haka on kokenut kisajärjestäjä, ja nuorten SM-kisaorganisaation noin 200 hengen porukastakin suurimmalla osalla on vankka kokemus järjestelyistä.

Nuorten SM-kisasivut:
Netissä