14.1.2017← Takaisin

Lehtonen ja Piippo voittoihin Jämillä

Maastohiihdon Suomen Cupin osakilpailuvoittajien listaan saatiin lauantaina Jämillä uusi nimi, kun Vuokatti Ski Team Kainuun Eveliina Piippo oli ykkönen naisten vapaan kympillä. Miesten 15 kilometrillä ylivoimaisen ykkössijan otti Imatran Urheilijoiden Lari Lehtonen.

Nuorten MM-kilpailuihin valmistautuva Eveliina Piippo jätti naisten kympillä Sini Alusniemen 13,9 sekunnin päähän. Heini Hokkanen oli kolmas.

”On hieno tunne voittaa tämmöinen iso kisa. Pyllähdin mutkassa aika lopussa, siihen vauhti tyssäsi. Pari ärräpäätä päästin ja jatkoin matkaa. Onneksi voitto ei kaatunut siihen. Vähän pelotti jo viiden kilsan kohdalla, että tuleeko noutaja. Yllättävän hyvin jaksoin takoa viimeisetkin mäet”, Piippo sanoi.

Miesten 15 kilometrillä kärkikolmikko koostui maajoukkuemiehistä. Lari Lehtosen jälkeen Sami Jauhojärvi oli toinen 44,4 sekuntia voittajalle hävinneenä.

”Hyvä, että saatiin kunnon vähän pidempi kisa aikaan. Mukava hiihtää ihan tosissaan kilpaa. Ehjä, tasainen veto. Yritin lähteä rauhassa, joka kerralla hiihdin tämän ensimmäisen stadionin nousun vähän alivauhtia. Huomasin eilen, että jos siihen vähänkään hyökkää, se kerää kyllä happoa jalkaan tosi paljon. Piti mäen päällä vähän kiihdyttää ja sitten pitää sitä vauhtia yllä”, Lehtonen sanoi tyytyväisenä.

Sunnuntaina kilpaillaan viestit perinteisellä hiihtotavalla.

Tulokset ja cup-tilanteet: http://www.hiihtoliitto.fi/suomen-cup/tulokset/

Lari Lehtosen haastattelu kokonaisuudessaan: https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1861658397449709/

Naisten kärkikolmikon sekä Sami Jauhojärven ja Ville Nousiaisen kommentit Hiihtoliiton Soundcloudissa: