30.5.2012← Takaisin

Lahden mahdollinen kisaisännyys ratkeaa huomenna

Torstaina 31.5.2012 ratkeaa vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen isäntä. Tiistaina isäntäehdokkaat esiintyivät viimeistä kertaa FIS:n hallitukselle sekä teknisille komiteoille. Koko Koreassa koolla oleva ”FIS-perhe” voi tutustua kisakandidaatteihin viikon ajan kongressipaikan näyttelyalueella. Voittaja ja vuoden 2017 kisaisäntä julkistetaan torstaina noin klo 13 Suomen aikaa. Tapahtumaa voi seurata suorana lähetyksenä FIS:n nettisivuilta.

Suomen ja Lahden esiintyminen FIS:n hallitukselle sujui erinomaisesti. Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala kuvaa tunnelmia paikan päältä jännittyneen odottaviksi.

Pohjoismaisilla hiihtolajeilla on vahva perinne Suomen historiassa ja ne ovat seuratuimpia urheilulajeja suomalaisten keskuudessa. Lahden Join the Celebration -hakukonsepti yhdistää useita kulttuurijuhlia MM-kisavuoteen ja uskoo keräävänsä miljoonayleisön. Lahden MM-kisat vuonna 2017 olisivat hieno itsenäisen Suomen 100-vuotistapahtuma.

Suomi ja Lahti ovat sitoutuneet järjestämään historian vihreimmät MM-kisat. Tämän päämäärän saavuttamiseksi on valmisteltu mittava ympäristöohjelma. Urheilijoille Lahti olisi oiva MM-kisapaikka, sillä Urheilukeskus tarjoaa korkealaatuiset olosuhteet ja palvelut ja kaikki suorituspaikat ovat lähellä toisiaan.

FIS-kongressin tapahtumia ja tunnelmia voi seurata FIS:n sivuilta täältä.

Etelä-Suomen Sanomien nettilehden etusivulle päivittyy hakukomitean toimesta Twitter Koreasta: http://www.ess.fi/

Lahti 2017 -facebook-sivut löytyvät täältä:http://www.facebook.com/Lahti2017